Vorige week heb ik mee gedaan aan de paardenvierdaagse! Dit jaar alweer het 4de jaar voor mij en me paard.
Ondertussen ben ik er achter hoe ik me paard moet rijden en hem vooral relax kan rijden
Dit probleem is tijdens de vierdaagse vaker voorgekomen en ben nu toch wel nieuwschierig wat ik hier mee moet..mocht het
ooit weer gebeuren? Vorige week reed ik samen met een vriendin en haar paard wil graag voorop en ook vooral snel door stappen.
(nu blijkt dat die combi niet gaat) Maar mijn paard word daar door heet en onhandelbaar van!
Wat doet ie?
Nou hij gaat lopen dribbelen of op ze plek draven of galoperen. Je kan dus als tip geven..rij hem terug of laat hem door lopen...dat werkt niet!
Je heb namelijk niks in je handen..luisterd fantastisch naar je zit maar blijf toch wel dribbelen. Vreselijk irritant want het voelt als een enorme bom onder
je maar hij doet er niks mee als je hem de ruimte geef! tja raar paard.
Heb toen ook geruild met een zeer ervaren ruiter en die wist dus ook niks want je kan eigelijk niks!
Weet inmiddels wel de oorzaak..foute paardencombi en het beste is gewoon voorop of alleen rijden! Want verder is die altijd
super braaf...alleen niet met die combi (vorige jaren het zelfde probleem gehad op de dagen dat ik met haar reed...tja na 4 jaar zijn we er achter
)Wie kent dit probleem en heeft het vaker?