M'n pony heeft heel gekke vlekjes die bijna elke zomer weer terug komen. Naast dat hij appeltjes heeft zijn dit echt andere vlekken. Ik weet niet wat het is. Ik heb hem al s behandeld tegen schimmel, maar het ging niet weg.... vraag me af of meer paarden/ponies last hebben van gekke vlekjes in de zomer? En wat het is????
ellepel
Geplaatst: 13-06-10 19:03
kun je er een duidelijke foto van maken? zo is niet heel duidelijk wat voor vlekjes het zijn namelijk. heeft het haar daar een andere kleur dan?
Hij kan er mischien alergisch voor zijn. Helaas heb ik zelf geen paard dan zou ik er wel raad voor hebben om dat weg te krijgen ofzo.
lexie2010
Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-10 21:31
Hierbij een foto... Vorig jaar was het minder dan nu... http://www.mijnalbum.nl/Album=73LT3X3W. Luna lijkt er niet veel last van te hebben, maar heb besloten om morgen de dierenarts erbij te halen. Hopelijk gaat het snel weg.
ellepel
Geplaatst: 15-06-10 09:10
apart zeg? ik heb ook geen idee,zou denken dat het van het verharen zelf komt, ben wel benieuwd wat de dierenarts er van zegt
Mijn eerste indruk is toch schimmel...Maar dan is het wel raar dat het niet weg gaat met imaverol..Ben wel benieuwd wat de DA zegt..
lexie2010
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-10 12:25
Jullie hadden gelijk!!! ....ze had idd een schimmel infectie! Ze is vanochtend behandeld. Ze is nu ingeent tegen schimmel. Volgens de DA zou dit moeten werken. Over 14 dagen moet ze weer een prik. verder moet ik alles goed wassen met immaverol en ook de andere 2 ponies behandelen. DA zei dat ik misschien een aantal dingen was vergeten te ontsmetten vorige x, waardoor het waarschijnlijk weer terug was gekeerd. Ga vandaag alles goed schoonmaken, alles wat ze heeft aangeraakt en alle spullen die van haar zijn!
xKatjj
Geplaatst: 15-06-10 12:26
Onze pony had dit idd ook, en dat bleek ook een schimmelinfectie te zijn. Het kwam steeds terug en heeft een inenting gehad, tot nu toe heeft ze het niet meer gehad
Dacht ik al hoor...het leek me echt een schimmel infectie.. Na de injectie zal het wel beter worden..
lexie2010
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-10 14:44
Ik ga er maar vanuit dat het helemaal weg zal gaan! Zo ook te horen van xKatjj helpen de injecties goed Zal blij zijn als het weg is! Gisteren ALLES schoon gemaakt... het leek wel oorlog in mijn stal.. haha... denk niet dat ik iets vergeten ben nu!
Aukelizzy
Geplaatst: 17-06-10 17:05
Nou ja...je gaat tenminste schoon de zomer in met al je spullen.. Is die schimmel toch nog ergens goed voor..Schrale troost natuurlijk..
@ lovepalomina; Wat jou pony heeft is iets anders..Dat is gewoon het verschil in zomer en wintervacht..De pony van TS heeft schimmel...Kijk maar eens naar de foto's in de link. Zie je dat die pony kale plekken heeft en dat ze geen vachtverkleuring bedoeld.