18 jarige pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prinsfasco

18 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 16:18

Bij ons op stal staat er een manege pony die voor 3 maanden vakantie mag vieren.
Het gaat om een 18 jarige merrie die vorig jaar een veulen heeft gehad.
Na het afspenen van het veulen is de merrie niet meer opgeknapt.
Ze is erg mager en zat onder de wormen. Ontstoken ogen.

Nu willen wij kijken of we iets voor de pony kunnen regelen dat ze niet meer terug hoeft naar de manege.
Als ze opgeknapt is, is ze echt een geweldige kinder pony. Ze is verder op het oog helemaal gezond.
( Ze is niet gekeurd, dus wat zich in haar lichaam afspeelt weten we natuurlijk niet. )
Ze heeft een brand merk. Wij weten alleen nog niet wat ze precies is.

Nu weet ik alleen niet of er mensen werkelijk interesse hebben in een 18 jarige merrie van ongeveer 1.40 hoog.
Wat zouden jullie voor haar geven? ( Van het geld zou dan een nieuwe manege pony gekocht moeten worden )

Wat denken jullie?

Marigold

Re: 18 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:21

zal ongeveer 1000 tot 1200 euro waard zijn als ze braaf gereden is en leuk in de omgang en geen mankementen.
succes met oplappen ik hoop dat het jullie lukt haar klaar te maken voor een leuk leven als recreatie/gezins pony.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:23

ik denk dat ze dat waard is als ze opgeknapt is eigenlijk..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:24

ja ik bedoel ook als ze opgeknapt is.
begreep uit de post van de TS dat ze dat eerst zelf aan het doen zijn en haar daarna willen verkopen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:29

prinsfasco schreef:
Bij ons op stal staat er een manege pony die voor 3 maanden vakantie mag vieren.
Het gaat om een 18 jarige merrie die vorig jaar een veulen heeft gehad.
Na het afspenen van het veulen is de merrie niet meer opgeknapt.
Ze is erg mager en zat onder de wormen. Ontstoken ogen.

Wat denken jullie?

Als ik dat zo hoor denk ik persoonlijk dat ie met 500 euries wel betaald moet zijn.
Vooral een oudere pony is moeilijker terug in conditie te krijgen, en bij deze weet je niet op voorhand of dat gaat lukken, wie weet hoeveel geld en tijd je er in gaat steken.
Als ze denken dat ze met de verkoop van deze een goeie (jongere en gezonde) pony terug kunnen kopen vind ik dat wel erg hebberig van de manege, mijn mening is dat ze blij mogen zijn als ze een goeie plek vinden voor een ouder dier in slechte conditie.
Maar soit...nogmaals...dat is mijn mening!

prinsfasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 16:56

Ze gaat hier pas weg, als ze helemaal goed is. De manege eigenaar denkt dat ze gewoon weer aan het werk kan. Wij denken dat ook wel maar willen dat eigenlijk niet meer voor haar. Het is echt een geweldige lieve pony voor kinderen. De manege eigenaar vind het goed om haar te verkopen als kinder / familie pony zolang hij van het geld maar een ander paardje kan aanschaffen.
Daarom wilde ik graag weten of er interesse voor is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:27

Ik denk dat je rond de 500/750 euro moet rekenen. Ligt natuurlijk ook aan de uitstraling van de pony en hoe die kan lopen. Er zit nogal wat verschil tussen een pony die enkel een rondje kan sloffen en een die met een goede ruiter nog een leuk proefje neer kan zetten..