gelukkig niet altijd, maar ze kan slecht tegen veranderingen, dan raakt ze in de stress en gaat ze weven. Vorige week hebben we met de eper vierdaagse meegedaan dus zijn we een paar dagen uit logeren geweest, en toen was het heel erg. Ze doet het zowel in de stal als in de wei of de bak. In de stal zwaait ze heen en weer, maar in de bak/wei gaat ze heen en weer lopen, ongeveer 10 meter steeds maar weer heen en weer... er zit nu een hele geul op die plek. (ze heeft vierdaagse denk ik wel 10 keer gelopen
).Ik vind het wel jammer dat ze zo doet, maar zou zo gauw ook geen oplossing weten. Ik probeer al met voedingssupplementen wat rust er in te brengen, maar dat doet niet zo veel.
thuis doet ze het ook in haar stal, als er wat anders is (wat op het bedrijf waar we staan best regelmatig gebeurt, koeien binnen of buiten of kalfjes die geboren worden, of nieuwe buren etc.) In de stal gaat ze voor de muur heen en weer weven, dus een weefrek helpt dan niet. Thuis in de wei doet ze het niet.
Iemand tips of adviezen??
ze is gewoon een neuroot, daar ben ik op zich wel aan gewend, maar het is op zich wel jammer voor haar hoeven en gewrichten.
Paardje is een merrie van 18 jaar oud.