Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Springen doe ik dan weer niet.. 
Lielle schreef:klopt, je moet een wp gehaald hebben met springen, maar dat mag ook met een ander paard (of pony) zijn geweest. Mss heb je die al. Maar als je met maar 1 paard officieel springt mag je altijd B blijven starten, en anders moet je eerst nog eens 40 winstpunten bij elkaar rijden voor je verplicht moet promoveren.
Ik ben nog nooit officieel gestart, alleen oefenwedstrijden gereden. Dus ik zal uiteindelijk ook startkaart aan moeten vragen n etc.
Ken genoeg anderen die dressuur rijden met een haflinger tussen de paarden, als je je proefje netjes rijd, kom je heus wel aan je punten hoor!
apollootje schreef:Hee Susanne,
Wat leuk dat je misschien met je verzorghaf wedstrijden gaat rijden.
Zoals velen al zeggen, dressuur rijden tussen de paarden is geen enkel probleem. Als jij gewoon een nette proef rijd, vooral in de B en L1 moet je toch vooral zelf ook netjes zitten en figuren rijden. Dan kom je echt wel aan je punten.
Springen en sgw word wat lastiger. Het zijn dan vooral al de afstanden waar je op moet trainen, want een haf verschilt dan nogal in vergelijking met paarden.
Maar besef ook dat je wel met 1m moet beginnen. Ik weet niet hoe oud en ervaren je haf is?
Maar omdat je al spreekt over zadelmak maken en beleren, dan zal hij vast nog niet erg oud zijn. Bedenk dan wel goed dat B bij de paarden, 1m hoog, omgerekend naar de pony's toch vaak al klasse M springen is! Want de meeste haflingers zijn toch vaak D pony's.
Dit zou je dan volgens richtlijnen van de knhs pas mogen als je pony 5jaar is? Als ik het goed heb.
Maarja, als je pony het goed kan en er plezier in heeft en jij ook nog netjes mee komt. Dan zie ik het probleem niet
Heel veel succes met oefenen en voorbereiden.
namelijk al 13 jaar

Suusje92 schreef:Hallo!
Op dit moment wordt mijn zorg haf zadelmak gemaakt en ingereden. Uiteindelijk na flink wat lessen en goede training en dergelijke wil ik als we er allebei aan toe zijn, wedstrijden starten. Zowiezo dressuur bij de paarden, want ik ben ondertussen al 18. Maar springen(als hij het goed onder de knie heeft) wil ik ook met hem gaan doen, alleen springen tussen de paarden? een B parcour zou nog mogelijk zijn, maar op een gegeven moment heb je punten voor de L. Maar sgw bij de paarden is dat ook een mogelijkheid? Ik wil niet fulltime op springen gaan focussen, gewoon zo 1 keer in de 1/2 maand een springwedstrijdje en een oefenparcour en spring les natuurlijk.
Maar mijn vraag is? Wat doen jullie als je een haf hebt of niet en je bent 18 jaar of ouder? Aangezien je dan verplicht bent bij de paarden te rijden..
alvast bedankt!
gr. Susanne

Suusje92 schreef:Juangi schreef:Maar, word de hoogte dan ook op jouw pony aangepast? Dus als jij met een D pony tussen de paarden van 1.60-1.70 start? Want als ik het goed heb, gebeurt dit wel bij de pony's, maar bij paarden niet.
Ja maar ik mag niet springen bij de pony's ben 18
) start ik nu in het L,Aieshja schreef:Ja daarom,
mijn E pony ( 156,5 ingemeten) start ik nu in het L,
maar ik mag Z tussen de paarden.
Gewoon zorgen dat wanneer je paard een kleine galop heeft dat je de galop verbeterd. Alles kan getraind worden!