Nieuw tussenschot voor trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Nieuw tussenschot voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 09:35

Ik heb een 2 paardstrailer, die wat opgeknapt moet worden.

Denk aan een nieuw tussenschot, een verfje (en eventueel stickers) en ik wil graag rubber op de oplaadplank in plaats van die latjes.

Ik neem aan dat ik een tussenschot kan bestellen. Heeft iemand dit wel eens eerder gedaan en zo ja aan hoeveel €€€€ moet ik dan denken? :)

De trailer is verder perfect, nieuwe bodem, nieuwe banden, kap is helemaal netjes, alleen het tussenschot is gewoon niet stabiel genoeg. Als een paard er even tegenaan leunt, schiet hij los.....
Ik heb dus wel een schot, zou eventueel ook een optie zijn om iets te laten lassen, maar ik wil gewoon dat het veilig is.

Dus mensen met ideeën en opties laat maar weten :)

Mizz_mol

Re: Nieuw tussenschot voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:44

Wat het tussenschot kost zou ik niet weten.

Wat betreft rubber op de laadklep, hangt er echt vanaf of je gietvloer wilt of gewoon een mat. Ik ben ook aan het kijken geweest hiervoor (1,5 paards trailer) met een rubber mat kwam dat neer op ongeveel 100 euro. Gietvloer volgens mij bijna 250.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:49

Ik heb van de week bij de witte smid gevraagd wat een tussenschot zou moeten kosten. Hou je maar vast: rond de € 600,00.

Je hebt bij hen dus in ieder geval 1 zekerheid: je weet zeker dat je opgelicht wordt :+

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 09:52

Bedankt voor de reacties!

Ik wil gewoon rubber op de klep, gietvloer hoeft niet, dat hebben wij al in de trailer. Ik wil gewoon een stroeve klep, die latjes vinden de paarden verschrikkelijk vooral met achterwaarts eraf.

Okee, dat is dus veel? :o (zat zelf rond de 500 euro te denken) Ik heb daar echt geen verstand van, vandaar dat ik her en der eerst even vraag voordat ik van de week trailerzaken ga opbellen :D

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:57

Ga maar na, materiaal zal zo rond de 150 a 200 euro kosten en dan hou ik het hoog aan. 't Is een kwestie van 2 bogen maken en 2 voetjes eraan zetten. PVC of Rubber uitsnijden, ophangbevestiging eraan en zet het hele zaakje maar neer. Al met al een uurtje of 2 werk voor een geroutineerd persoon. Zeg dat hij goed verdient en je arbeidskosten bedragen nog eens 200 euro. Dan zit je al met al aan € 400,00 en niet veel meer.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:58

Rubber op de klep wordt wel heel glad als het nat is.
Tenminste dat was bij de mijne wel het geval. Als het regende, dan gleden ze zo op hun knieen van de klep af.
Ze stonden alleen voor op ijzers, en alleen de voorbenen gleden.
Heb nu rubber met latjes erin/eronder, en dat is ideaal.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 10:02

Ja ik denk dat ik de buurman eens even ga vragen! Die is heel goed in lassen van allerlei soorten dingen en zowiezo heel handig.

Ik heb hier namelijk gewoon een schot staan, alleen de aansluiting is gewoon niet goed. Het schot zit met hele kleine pinnetjes in gaatjes in de bodem. Dat wipt er zo uit als een paard er een keer tegen aan leunt! Echt niet veilig dus.

Wat betreft die klep moet ik ook maar even nadenken wat het handigste is.