Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Biskwie schreef:Wanneer er gereden wordt op een vriendelijke wijze, de ruiter het paard niet soort met zit, been of handhulpen, wanneer de figuren netjes gereden worden wanneer ze gereden moeten worden. Oefeningen goed voorbereiden, uitvoeren en klaar maken voor het volgende. Paard hoeft wat mij betreft niet correct aan de teugel, maar hoeft zijn rug ook niet weg te drukken en sterren te kijken.
R0oszs schreef:Biskwie schreef:Wanneer er gereden wordt op een vriendelijke wijze, de ruiter het paard niet soort met zit, been of handhulpen, wanneer de figuren netjes gereden worden wanneer ze gereden moeten worden. Oefeningen goed voorbereiden, uitvoeren en klaar maken voor het volgende. Paard hoeft wat mij betreft niet correct aan de teugel, maar hoeft zijn rug ook niet weg te drukken en sterren te kijken.
hier ga ik helemaal in mee
ponylove1995 schreef:Het is winstpunt waardig als je toebent aan het volgende niveau. Dus in dit geval de L1.
ponylove1995 schreef:Het is winstpunt waardig als je toebent aan het volgende niveau. Dus in dit geval de L1.
Sharonaa_ schreef:ponylove1995 schreef:Het is winstpunt waardig als je toebent aan het volgende niveau. Dus in dit geval de L1.
dit vind ik niet helemaal waar, ik vind het eigenlijk onzin. in de B vind ik het winstpunt waardig als je een paard ontspannen rijd en goed de figuren kunt rijden. geen gecross e.d maar gewoon netjes en ontspannen en geen gehaast.
Biskwie schreef:Wanneer er gereden wordt op een vriendelijke wijze, de ruiter het paard niet soort met zit, been of handhulpen, wanneer de figuren netjes gereden worden wanneer ze gereden moeten worden. Oefeningen goed voorbereiden, uitvoeren en klaar maken voor het volgende. Paard hoeft wat mij betreft niet correct aan de teugel, maar hoeft zijn rug ook niet weg te drukken en sterren te kijken.
Anoniem schreef:Dat heb ik een tijd gedaan maar volgens de jury was ik toch niet wp waardig. Daarna 1 proefje mijn paard in de krul gezaagd.. en toen was ik ineens wel wp waardig. Na da proefje heb ik gelijk al mijn komende wedstrijden af gezegd en ben ik academisch gaan dressuuren. Want op die manier wil ik niet rijden
Janine1990 schreef:Anoniem schreef:Dat heb ik een tijd gedaan maar volgens de jury was ik toch niet wp waardig. Daarna 1 proefje mijn paard in de krul gezaagd.. en toen was ik ineens wel wp waardig. Na da proefje heb ik gelijk al mijn komende wedstrijden af gezegd en ben ik academisch gaan dressuuren. Want op die manier wil ik niet rijden
Tsjah... het kan gelukkig ook op andere manieren zonder academische dressuur te gebruiken...
maargoed mijn paard liep niet aan de teugel. Maar mijn figuren waren netjes. ik zat netjes. Maar toch steeds geen WP. Daarna dus 1 proef wel mijn paard in de krul getrokken en toen had ik ineens een wp. Verder rijd ik ook AC omdat ik de hele denk wijze een stuk logischer vind. En ik vind het gewoon veel leuker. Maar dat is een andere discussie listiglistje schreef:Nini_roosje je kunt ook op vriendelijke wijze wp halen, dus afgaan op dat ene wedstrijdje is onzin
) listiglistje schreef:Nini_roosje je kunt ook op vriendelijke wijze wp halen, dus afgaan op dat ene wedstrijdje is onzin
Anoniem schreef:listiglistje schreef:Nini_roosje je kunt ook op vriendelijke wijze wp halen, dus afgaan op dat ene wedstrijdje is onzin
Dat geloof ik ook wel. Maar aan de teugel rijden blijkt toch wel een vereisten te zijn. En dat het paard daarbij heel erg gespannen loopt. Maakt dan ineens niet uit.. (en dat is niet zo dat ik dit baseer op 1 wedstrijd hoor)
Skygirl schreef:listiglistje schreef:Nini_roosje je kunt ook op vriendelijke wijze wp halen, dus afgaan op dat ene wedstrijdje is onzin
En tussen jury's zit erg veel verschil. Sommigen zijn in de B heel mild, dus misschien was de tweede gewoon een minder strenge jury. Ook een slechte trouwens als er geen punten werden afgetrokken voor het zagen...
Skygirl schreef:Anoniem schreef:Dat geloof ik ook wel. Maar aan de teugel rijden blijkt toch wel een vereisten te zijn. En dat het paard daarbij heel erg gespannen loopt. Maakt dan ineens niet uit.. (en dat is niet zo dat ik dit baseer op 1 wedstrijd hoor)
Aan de teugel en heel erg gespannen lopen... Ja hoor dat kan niet eens.