Trailerprobleem.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Livito

Trailerprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 22:16

Hoi bokkers !

ik hoop dat het hier goed staat anders verplaatsen aub . :o

ik heb sinds vorig jaar een trailerprobleem met mijn paard.
hij liep altijd zo de trailer op . was meestal leermaatje voor paarden die er niet op durfde .
maar nu wil/durft hij zelf niet meer . sinds we vorig jaar naar de kliniek moesten ( voor gebroken griffelbeen ) vertikt hij het . bij de eerste x toen we erheen gingen liep hij er zo op . ja toen moesten we ook nog terug toen is het begonnen . hij wou er toen al niet meer op . daarna nog 2 x naar de kliniek geweest , trailer tussen de deuren en paard is erop gekomen met een bezem ( er was toen helaas geen andere keus ) .
we hebben echt alles al geprobeert . we hebben er al wel 3 uur voor gehad . zonder dat ie een stap heeft verzet . in het begin stond hij er helemaal hysterisch voor . steigeren omkeren wegrennen hij is daardoor al een x ontsnapt . maar we hebben hem nu zo ver dat hij er gewoon rustig voor staat , hij eet ook gewoon van de klep en nu hebben we het idee dat het meer een spelletje van hem word . hij heeft er inmiddels al een paar x weer opgestaan om naar stal en wei te gaan . maar dat ging ook niet met een succes.
sindsdien is hij vrij onrustig op de trailer , stampen hinnikken kletsnat enzo .
er is verder niks gebeurd onderweg en we hebben extra voorzichtig gereden omdat hij er licht gesedeert nog op stond maar wel wakker genoeg . wie o wie heeft de gouden tip ? longeerlijn , zweep enz werken allemaal niet . dan zet hij alles vast en is er geen stap meer met hem te zetten . ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet .

Elles

Re: Trailerprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:21

Een trailerprobleem is géén rijtechnisch probleem, dat lijkt me duidelijk.
RT-P ->> OPG

Hamilcar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:05

Je kunt kijken of je professionele hulp kunt krijgen, gezien het feit dat je al zoveel geprobeerd hebt:
http://www.montyroberts.nl/
Of:
http://diensten.marktplaats.nl/dieren-o ... paard.html

Dit kost wel allemaal geld, dit is gratis:
[EA-CO] Het Ebook Trailerladen is nu klaar en meteen te downloaden

Heel veel succes!
Ik kan zelf ook wel tips geven, maar er zijn zoveel kleine dingetjes die kunnen helpen, maar je leek echt al veel geprobeerd te hebben, en anders komen er dubbele tips. Wil je alsnog gewoon een tip van eigen hand, wil ik je best helpen!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:29

Doe je grondwerk met je paard? Ik ben laatst bij een clinic trailerladen geweest waar ze eerst het paard vollédig op diegene lieten letten die hem erop zette. Dus achterwaarts zetten, jij bepaald wanneer het paard in je persoonlijke ruimte mag komen, mee laten lopen en meteen weer terug achteruit zetten. Dit doe je naar de trailer toe en er weer vanaf, steeds een stukje dichterbij. Zelf moet je hem ook niet 'blokkeren' als je hem erop zet. Dus je moet ook zelf richting de trailer kijken en niet met jouw schouder voor zijn hoofd komen..als ie er eenmaal op staat, heeel goed belonen en hem er weer rustig afhalen. Dit herhaal je een paar keer totdat het goed gaat. Bij het paard bij de clinic heeft t echt geholpen en gaat nu zonder problemen de trailer op!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 21:01

grondwerk doen we niet . maar ik ben hem wel de baas . misschien is grondwerk wel een leuke om mee te beginnen .
daar kunnen we iig alvast wel mee beginnen is niet verkeerd.
mee laten lopen weer terug en dan weer mee laten lopen werkt niet . hebben we al geprobeerd vorig jaar .
iig bedankt voor de tip .

PreciousViva schreef:
Doe je grondwerk met je paard? Ik ben laatst bij een clinic trailerladen geweest waar ze eerst het paard vollédig op diegene lieten letten die hem erop zette. Dus achterwaarts zetten, jij bepaald wanneer het paard in je persoonlijke ruimte mag komen, mee laten lopen en meteen weer terug achteruit zetten. Dit doe je naar de trailer toe en er weer vanaf, steeds een stukje dichterbij. Zelf moet je hem ook niet 'blokkeren' als je hem erop zet. Dus je moet ook zelf richting de trailer kijken en niet met jouw schouder voor zijn hoofd komen..als ie er eenmaal op staat, heeel goed belonen en hem er weer rustig afhalen. Dit herhaal je een paar keer totdat het goed gaat. Bij het paard bij de clinic heeft t echt geholpen en gaat nu zonder problemen de trailer op!

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:47

Idd grondwerk en trek er eens een hele dag voor uit, dan heb je de tijd en de rust en staat er minder druk op het paard. Maak hem duidelijk dat je niet stopt voordat hij erop staat. Als je de tijd ervoor uittrekt en de rust er helemaal is, is het voor een paard vaak makkelijker om de trailer op te stappen.

Klinkt inderdaad steeds meer als een spelletje of als geen aandacht hebben voor datgene wat hij moet doen.

En idd, zoals hierboven staat (grondwerk) je eigen plaatsbepaling tegenover het paard.

Ik hoop dat het probleem snel is opgelost!