ik hoop dat het hier goed staat anders verplaatsen aub .
ik heb sinds vorig jaar een trailerprobleem met mijn paard.
hij liep altijd zo de trailer op . was meestal leermaatje voor paarden die er niet op durfde .
maar nu wil/durft hij zelf niet meer . sinds we vorig jaar naar de kliniek moesten ( voor gebroken griffelbeen ) vertikt hij het . bij de eerste x toen we erheen gingen liep hij er zo op . ja toen moesten we ook nog terug toen is het begonnen . hij wou er toen al niet meer op . daarna nog 2 x naar de kliniek geweest , trailer tussen de deuren en paard is erop gekomen met een bezem ( er was toen helaas geen andere keus ) .
we hebben echt alles al geprobeert . we hebben er al wel 3 uur voor gehad . zonder dat ie een stap heeft verzet . in het begin stond hij er helemaal hysterisch voor . steigeren omkeren wegrennen hij is daardoor al een x ontsnapt . maar we hebben hem nu zo ver dat hij er gewoon rustig voor staat , hij eet ook gewoon van de klep en nu hebben we het idee dat het meer een spelletje van hem word . hij heeft er inmiddels al een paar x weer opgestaan om naar stal en wei te gaan . maar dat ging ook niet met een succes.
sindsdien is hij vrij onrustig op de trailer , stampen hinnikken kletsnat enzo .
er is verder niks gebeurd onderweg en we hebben extra voorzichtig gereden omdat hij er licht gesedeert nog op stond maar wel wakker genoeg . wie o wie heeft de gouden tip ? longeerlijn , zweep enz werken allemaal niet . dan zet hij alles vast en is er geen stap meer met hem te zetten . ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet .