terug naar de B??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

terug naar de B??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:05

hey,

zoals sommigen van jullie misschien wel weten heb ik wat serieuze opstartprobleempjes in de L1.
ik ben nu ondertussen 5 keer gestart zonder uiteindelijke winst.(1 keer winst en 1 keer verlies).
laatste wedstrijd was woensdagavond en toen voelde ik voor de eerste keer weer wat ontspanning op vreemd terrein!
heel fijn dus, de proeven gingen nog niet helemaal vlekkeloos (vooral de galop was heel stresserig) maar was verder al heel tevreden met deze positieve verandering.
ik had alleen 3 en voor mijn wijken (iemand tips om dit te oefenen??) voor mijn part had ze daar 1 en op mogen geven want ik liet helemaal niets zien en ze deed d'r hoofd omhoog enzo.(het leek meer op afwenden).
thuis gaat dit ook nog niet dus dat wordt nou toch wel eens tijd.
ik had 172 (eerste proef, vond ik eigenlijk te hoge punten) en 168 (2de proef, vond ik te laag, eigenlijk wel een winstpuntje waard want alles ging ontspannen en de galop oook veel beter dan eerste proef.
eerste plaats had 173 punten dus sowiezo laag.
maar nu dus mijn vraag:ik heb nog geen winst in de L1, mag ik nu weer een keertje B starten?
ik dacht er vóór woensdag serieus over na, nu twijfel ik weer omdat het toch wel beter gaat.
toch wil ik graag weten of dit mag!

manonutjuh

Re: terug naar de B??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:07

je kunt HC starten, in zowel de B als de L geloof ik. Dan tellen je wp niet, maar kan je ook geen verlies rijden. Terug naar de B kan niet, aangezien je al in de L bent gestart.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:08

manonutjuh schreef:
je kunt HC starten, in zowel de B als de L geloof ik. Dan tellen je wp niet, maar kan je ook geen verlies rijden. Terug naar de B kan niet, aangezien je al in de L bent gestart.

maar ik heb nog geen wp!
dan is het toch ook niet meer geregistreerd of wel?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:09

Nee, dat mag niet helaas, je bent nu *L1 voor de KNHS (wel gestart, geen wp). De keuze voor promotie is bindend tenzij je voldoende verliespunten rijdt, en dan nog gaat L1 > B dus niet omdat je niet lager dan L1+0 kunt worden.
Thuis even doortrainen en over een tijdje nog eens proberen (en soms moet je ook even routine opdoen om te leren wat de bedoeling is in een nieuwe klasse, met de jurycommentaren kun je al een hoop verbeteren)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:10

Jawel,krijg je bij mijn KNHS L1 met een sterretje.
Je mag dus niet terug naar de B.Start je gewoon HC.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:11

Met zoveel spanning zou ik gewoon B HC gaan starten als ik jou was.
Helaas is het inderdaad niet mogelijk om weer terug te gaan naar de B. Misschien toch iets te vroeg over gestapt? Zeker als het wijken er nog niet in zit!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:11

he jammer, ik doe wel mee aan de kampioenschappen dus dan zien wel wel.
als je nog geen winst in de L hebt kan je ook geen verlies rijden toch?
of wordt dit dan afgetrokken van je B punten?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:13

ponyparadijs schreef:
Met zoveel spanning zou ik gewoon B HC gaan starten als ik jou was.
Helaas is het inderdaad niet mogelijk om weer terug te gaan naar de B. Misschien toch iets te vroeg over gestapt? Zeker als het wijken er nog niet in zit!

ik denk dat ik er te makkelijk over gedacht heb omdat ik in de B altijd heel hoge punten reed.
het is raar, want sinds ik over ben gegaan naar de L zit deze spanning erin (zal van beide kanten zijn geweest).
achteraf misschien idd een te overhaaste beslissing geweest maar er is niets meer aan te doen ;)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:15

Of je moet met opzet bar slecht gaan rijden, dat je verliespunten rijd. En dan mag de KNHS je wel terug plaatsen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:16

eenitraM schreef:
Of je moet met opzet bar slecht gaan rijden, dat je verliespunten rijd. En dan mag de KNHS je wel terug plaatsen.

nou laten we dat maar niet doen hé :P

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:18

eenitraM: Nee, dat kan niet, want je kunt niet minder winstpunten hebben dan 0 in het L1. Je kunt dus niet door verliespunten worden gedegradeerd van het L1 naar het B.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:28

Pytje schreef:
eenitraM: Nee, dat kan niet, want je kunt niet minder winstpunten hebben dan 0 in het L1. Je kunt dus niet door verliespunten worden gedegradeerd van het L1 naar het B.

mooi

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:30

Is je paard de tweede proef altijd ontspannender dan de eerste? Anders zou je misschien je eerste proef Bhc kunnen starten en dan daarna een proef L1. Dan heeft ze geen moeilijke nieuwe dingen in haar eerste proef en kan ze rustig wennen aan de wedstrijd en omgeving.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:35

je zou eventueel, tegen de spanning ook iets van bach rescue kunnen geven!Zowel voor je paard als jezelf!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:37

Pytje schreef:
Is je paard de tweede proef altijd ontspannender dan de eerste? Anders zou je misschien je eerste proef Bhc kunnen starten en dan daarna een proef L1. Dan heeft ze geen moeilijke nieuwe dingen in haar eerste proef en kan ze rustig wennen aan de wedstrijd en omgeving.

Dat mag helaas niet,altijd 2de proef HC staat er in de reglementen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:38

Pytje schreef:

dat zou nog weleens een goed idee zijn!

edit:zie net dat het niet mag :(

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:39

Oh grmbl. Helpt het om haar even te longeren voor je gaat rijden? Kan ze misschien even haar energie kwijt, en daarna eventueel lang en laag bijzetten. Daarna nog 10 min/kwartiertje ontspannen rijden en de ring in.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:16

Reglementsvraag, hierbij een slotje.