Könings sir of favorit dressage?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koningss

Könings sir of favorit dressage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 13:09

Omdat mijn Derby's hun beste tijd wel gehad hebben wil ik nieuwe, Könings.

Nu heb ik op de site http://www.reitstiefel-koenigs.de/deuts ... -prod.html

En ben de volgende laarzen tegen gekomen die me wel aanspreken:
Sir
Favorit Dressage
Deze laarzen zou ik dan graag in een Lak uitvoering willen.

Graag zou ik hier verschillende meningen willen horen over de Sir en Favorit Dressage omdat er toch een prijs verschil inzit.

Alvast bedankt.

(ik had al gezoch naar topics maar geen specifiek antwoord kunnen vinden)

lisette_D

Re: Könings sir of favorit dressage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:23

De Sir of de Favorit daar zit nog een verschilletje in qua prijsklasse!
De Sir begint in Nederland pas op 990 euro en dan heb je nog geen lak. Daarnaast hebben de lakuitvoeringen van Konings geen lak op de voet en dat vind ik persoonlijk niet heel erg mooi.
Ik heb voor de thuis de Favorit en die zijn na een jaar al echt aan vervanging toe! De Sir daarentegen die ik alleen gebruik op concours die zien er nog splinternieuw uit, maar die waren ook ietsjes duurder..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:25

Koningss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 21:53

Bedankt voor je reactie!

Ik heb op internet even naar de prijzen gezocht en de Sir is ook elders te koop voor rond de 600 euro.
De laarzen worden alleen op wedstrijden gebruikt, mijn instructrice had de favoriet ook voor op wedstrijd en zijn toch 8 jaar mee gegaan, alleen lijkt me de Sir mooier.
Wel jammer dat konings ze niet in het geheel lak maakt, maar misschien is dat wel te regelen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:44

Als jij een lak voet wil dan maakt Konigs dat gewoon. Ik heb de Konigs Sir voor wedstrijden. Fantastische laars en nu na 3 jaar nog al nieuw.

Koningss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 16:57

Mag ik vragen waar je ze gekocht hebt peanutbutter, en hoe duur ze waren?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:12

Ik hebniet bepaald een standaar verhaal ;) Heb de mijne via ebay van de Königs fabriek gekocht. Ze waren besteld door iemand met exact mijn maten alleen was binnenkant van de laars nat geworden en dat zag je. Van buiten zag je niks, maar ze konden niet als nieuw verkocht worden. Heb ze uiteindelijk voor 150,00euro gekocht.
Weet wel dat als je ze via Duitsland koopt het STUKKEN goedkoper is. Ik zou gewoon kijken naar wat jou maten zijn, die doorgeven en zo bestellen. Doe ik met al mijn laarzen en nooit problemen.
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 16-06-10 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:17

Ik heb de favorit, een erg fijne laars. Hij zit als gegoten en ik krijg er vaak complimenten over. Ze slijten wel natuurlijk door het kalfleer, dus ik gebruik ze alleen op concours. Gebruikte ze eerder ook thuis maar dat vond ik toch wel heel zonde, dus heb er een paar rundleren Cavallo's voor thuis bij gekocht. De Sir zou mij te gek worden qua prijs..