Nee, de voorselecties zijn tijdens diverse Centrale Keuringen en de halve finale en finale zijn tijdens de KWPN Paardendagen. Het is net zoiets als een Pavo cup maar dan voor springpaarden.
Ik neem aan dat je het over de 4-jarige hebt. De Vion-cup is nl. voor de 4- 5- 6- en 7-jarige, maar die voorselecties zijn alleen voor de 4-jarige. Vaak staat er een eenvoudig parcours op 1 meter hoogte, je word beoordeeld op springkwaliteit (x2) en wijze van gaan tussen de hindernissen, als je 21 punten of hoger hebt mag je naar Ermelo. Je mag ook zonder voorselectie rechtstreeks naar Ermelo als je paard op 12 juli L+2 is.
Het is dus belangrijk dat je paard netjes in 1 tempo tussen de hindernissen loopt en springt met afdruk en bascule in een mooie techniek. Neem de tijd om je parcours door te rijden en houd het beeld zo rustig mogelijk. Als je zelf stil zit is het beeld over het algemeen al rustig. Geef altijd voldoende mee, zodat je paard de kans heeft om goed te bukken.
TeeGee
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-10 14:21
5 en 6 jaar is toch ook nog jong
Ik heb inderdaad gelezen dat de 4 jarige 1 meter moeten springen. L+2 gaan we niet redden, startkaart is onderweg. Dus we gaan naar Bunschoten voor de voorselectie.
En het parcours is toch meestal een fijn te rijden parcours voor jonge paarden? Mooie lijnen en grondlijnen?
Schoentje
Geplaatst: 28-06-10 16:36
TeeGee schreef:
5 en 6 jaar is toch ook nog jong
Ja, hoezo? Het is ook het NK voor jonge paarden
De voorselecties bouwen ze heel fair. Inderdaad grondlijnen en en een eenvoudig parcours op 1m. In Ermelo is het wel een stuk moeilijker. Daar staat echt een L parcours, minder grondlijnen en minder eenvoudig. Het is ook erg kijkerig, je moet je paard er dus wel echt goed op voorbereiden. Zorg dat je nu je paard al veel laat zien en L klaar is, zodat je kort voor Ermelo niet te veel meer hoeft te doen, het is het mooiste om ze dan lekker fris te hebben, zodat ze zich het beste laten zien en niet te flauw springen.
Ik had erg graag meegedaan, maar heb beide paarden er niet klaar voor. Vorige jaar de 4 jarigen gezien in Luttenberg en daar stond echt een BB parcours ongeveer. Slechts een enkele hindernis op een meter maar wel een hindernis met blauw zeil eronder.... Leuke wedstrijd, ga zeker ooit nog eens mee doen
Maar dat is dan niet de VION-cup. Dat is in Ermelo met voorselecties op CK's voor de 4-jarige. Al het andere zijn gewoon wedstrijden voor jonge paarden.
Hier in de regio is er vaak wel veel animo voor de jonge paarden wedstrijden, er komen vaak ook veel handelaren op af.
Ik zou naar Bunschoten maar die gaat dus niet door. Erg jammer.
Mijn Burggraaf heb ik als 3 jarige VSN laten lopen. Hij moest dan in oktober van dat jaar op straat en in de kooi. En dan in december (?) op straat, in de kooi, en een lijntje van een meter onder de man.