Mijn vezorgpaard die ik sinds 2,5 jaar vezorg, heeft dit ook. Ik heb soms dat hij nog maar net 2 minuten vast staat en dan begint hij al. Alleen staat hij nooit stil, maar zakt hij steeds door zijn benen en waggeld wat heen en weer en heb het al een keer gehad dat hij echt door zijn voorbenen zakte

Om een idee te geven hoe het dan eruit ziet:
http://s7.photobucket.com/albums/y281/o ... endeol.flvHet eerste half jaar dat ik hem verzorgde had ik hier helemaal geen last van. Toen was hij gewoon altijd wakker met het poetsen en op een gegeven moment stond hij een keer te dutten en zakte hij hij zo door zijn voorbenen, wist dus niet wat ik meemaakte en dacht op zijn minst dat hij het loodje legde

Daarna nog een aantal keer gehad en ook een paar keer dat hij wakker schrok.
Zodra ik nu merk dat hij zwaarder begint te ademen, dan draai ik hem om op de poetsplaats en desnoods doe ik dat een aantal keer onder het poetsen. Helpt dit niet, dan pak ik een paardensnoepje en dan op zo'n manier dat hij het goed hoort en gelijk doorheeft dat er wat lekkers aankomt en ik dus zijn aandacht heb. Heb ik geen snoepjes in de buurt, dan pak ik een klein beetje biks of muesli uit de voertonnen of ik ritsel wat met een plastic zakje

Tot nu toe helpt dit wel