Hallo, Mijn verzorgpony Pipo heeft een hoofdstel en zadel. De eigenaar zei dat hij er al aan gewend was. Maar als ik dus dat hoofdstel in doe, en ik doe alle riempjes precies zoals het horen, gooit hij zijn hoofd hen en weer. Hij probeert ook te 'bijten' op het bit. Als ik het bit uit doe, gaapt hij echt héél vaak. Meer als 5 keer achter elkaar. Wat is er mis met het hoofdstel? Of ligt het ergens anders aan?
10 jaar?? Pony ziet er aan z'n koppie te zien veel ouder uit eigenlijk. En je weet heel zeker dat het hoofdstel goed zit? Bit ook niet gedraaid?? Dan denk ik dat een paarden tandarts wel een goed idee is. Kan je niet een foto maken van de pony met bit in??
xJolijn
Geplaatst: 10-06-10 16:13
Misschien past het bit niet goed? Is het te klein dan gaat het knellen, en te groot is ook niet bepaalt fijn. Of zit het bit gedraait of verkeerd om.
Misschien moet hij naar de tandarts, omdat hij last heeft van zijn gebit. Of heeft hij ergens anders last (hoofd,kaak,nek)
Misschien heeft hij ooit slechte ervaringen gehad.
Misschien hangt het bit te hoog, en trekt hij de mondhoeken omhoog, en is er veel druk in de mond, wat pijn doet. Misschien hangt het bit te laag, waardoor hij het bit vast wil pakken.
Misschien is het hoofdstel te klein, en knelt er iets?
Er zijn zoveel mogelijkheden, misschien iemand met ervaring er bij halen, als je het zelf niet kan oplossen.