hey ik mag waar ik verzorg mag ik de paarden op wedstrijd gaan uitstappen maar ik weet nioet wat ze doen op een vreemd terein dus hoe kan ik me het best gedragen op het paard want ik wil niet dat er wat fout gaat en dat het paard van iets weg rent groetjes tamara
Cap op en je houden aan de rijbaanregels Hoe het paard doet op vreemd terrein kom je maar op 1 manier achter, maar neem aan dat dat ok is anders liet ze je vast niet uitstappen.
cap op en indd aan de regels van dat terrein houden.. let ook goed op met de bakregels.. jij bent aant uitstappen dus alle andere mensen hebben voorrang
Bij springen zijn de bakregels vaak weer net anders. Dan is het fijner om uit te stappen op de hoefslag zodat de ruiter op de binnenhoefslag op de hindernis kunnen aanrijden.
Als je op gras bent is is het makkelijker om de ruimte op te zoeken. Praat goed met de eigenaar wat die wil en dan leer je het vanzelf. Een keer de fout in gaan doe je toch wel daar leer je alleen maar van.
Vel plezier en vooral GENIET.
Bentleyyy
Geplaatst: 10-06-10 15:55
Ja gewoon je ALTIJD zorgen dat je een cap op hebt (zo voel je je ook veiliger) en voor de rest gewoon ontspannen en genieten!
UrbanL
Geplaatst: 10-06-10 16:11
Bentleyyy schreef:
Ja gewoon je ALTIJD zorgen dat je een cap op hebt (zo voel je je ook veiliger) en voor de rest gewoon ontspannen en genieten!
Is overbodig om te zeggen want het is verplicht op wedstrijd terrein .
Hou je lekker aan de reels, rij niemand in de weg en kijk een keer goed naar wat andere mensen doen, daar leer je veel van.
Bentleyyy
Geplaatst: 10-06-10 16:25
Prisca schreef:
Bentleyyy schreef:
Is overbodig om te zeggen want het is verplicht op wedstrijd terrein .
Haha ja das weer lekker dom van me
0000
Geplaatst: 10-06-10 17:56
Gewoon zelf rustig blijven. Die paarden hebben allemaal al gelopen, de meeste energie zal er dan wel uit zijn. Dus gewoon lekker laten stappen, wel door blijven stappen! En als een paard toch wat druk is dan maak je gewoon (aan een vrij lange teugels) steeds voltes en slangevoltes in stap. Blijft de aandacht een beetje bij jou.
Oja, vooral met een druk paard niet gaan halthouden! Lekker in beweging houden is altijd beter.