Paard verkopen naar buitenland ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Paard verkopen naar buitenland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 15:37

Hoi bokkers :wave:

Ik heb mijn paard momenteel te koop staan, en nu zijn er mensen geïnteresseerd uit België.

Die vroegen mij hoe dat zit (wettelijk gezien, vroegen ze), omdat het naar het buitenland is. Alleen ik weet dat niet... :o

Iemand hier die dat weet toevallig ?

ElsB

Re: Paard verkopen naar buitenland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:43

't Is allebei Europa en volgens mij hebben we vrij binnen de EG verkeer van mensen en goederen; verkoop naar Belgie mag dus geen probleem zijn...

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 15:44

ElsB schreef:
't Is allebei Europa en volgens mij hebben we vrij binnen de EG verkeer van mensen en goederen; verkoop naar Belgie mag dus geen probleem zijn...

Oké, dat zou handig zijn...

Mijn paard komt uit Engeland. Toen hij hierheen kwam - daarover staan wel dingen in zijn paspoort. Maar dat zal dan anders zijn denk ik ?

Lucinda82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:37

Hey, Je kunt je paard gewoon naar het buitenland (België) verkopen. Export binnen de Benelux valt daarnaast onder de vrijstellingsregeling, dus je hoeft geen papierwinkel aan te maken. Hopelijk gaat de verkoop door. Succes!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:00

Verkopen kan altijd.
En inderdaad, zoals Lucinda al vermeld, hoef je geen exportverklaring en gezondheidscertificaat aan te vragen bij de VWA, omdat er binnen de Benelux speciale afspraken over gelden.

@ Els: voor andere landen dan de Benelux, maar wel binnen de EU gelden toch wel regels voor het exporteren van paarden. Dat is niet zomaar vrij, moet je wel een gezondheidscertificaat hebben voor export.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 22:03

Oké, bedankt voor jullie reacties. :)