Ik heb al 4 jaar mijn pony lady. En ze is altijd erg netjes. Niet poepen en plassen onder het rijden, alleen in haar box of in het land (of als ze erg zenuwachtig is)
Maar nu sinds 2 maanden doet ze haar naam niet veel eer aan.
Ze laat veel scheten, en niet gewoon een paar. Nee echt onwijs veel.
Normaal doet ze dit bijna nooit. Maar sinds 2 maanden is het heel erg.
Ze staat nog steeds op dezelfde stalling als altijd, en kwa voer is er niks verandert.
Vandaag na een half uurtje rijden was ik haar aan het afzadelen, en haalde het zadel er af, en bracht die naar mijn kast.
Toen ik me omdraaide stond ze in eens te plassen, en niet een beetje, nee echt onwijs veel. Ook tijdens het plassen liet ze scheten.
Toen ze klaar was met plassen schrok ze er zelf van dat ze dat zomaar op haar poets plek had gedaan.
Daarna heeft ze wel 5 minuten haar staart om hoog gehouden.
Toen ik haar weer terug in haar box deed begon ze weer te plassen. En weer met scheten, en weer hield ze na het plassen haar staart omhoog.
Nou zou het kunnen dat ze echt onwijs nodig moest. En het niet meer kon ophouden.
Natuurlijk is dat plassen niet zo erg, beetje zaagsel er over heen. En het is wel klaar.
Maar dat ze zo veel scheten laat? Vraag me af hoe dat kan? En wat er aan de hand kan zijn?
Lady is verder in goede conditie, en heeft nog nooit wat gehad.
Verder betaal ik Lady helemaal zelf. Dus ik kan niet zomaar een DA er bij halen om veel scheten.
Ik vroeg me af of jullie hier wel eens ervaring mee hebben gehad? En wat hebben jullie er aan gedaan?
Alle tips en ervaringen zijn welkom.

...