Sinds een paar weken zijn Kim en ik begonnen met vrijheids dressuur.
Het gaat eigenlijk prima! Ze leert snel.
Enige minpuntje is dat Kim ontzettend boos is als we bezig zijn.
Echt de oren plat, maar ze is van zichzelf al heel erg dominant.
We gaan dus eigenlijk goed vooruit, want ze doet wel wat ik van haar vraag.
Ik kan haar nu achterwaarts laten gaan, ook als ik naast haar sta en in dezelfde richting als haar kijk.
Ook kan ik nu gewoon een stoel naast haar zetten en daar op gaan staan.
Een hele vooruitgang, omdat ze dit erg moeilijk vindt. Dit gaat vast helpen met opstijgen.
*filmpje*
Maar.. nou wilde ik eergisteren met iets nieuws beginnen; wijken voor druk.
Dit beheerst ze aan de stang prima, bijv. als ik haar tijdens het poetsen wil schikken.
Dus ik was er van overtuigd dat ze dit heel snel op zou pakken.
Ik liep met haar de bak in, zweepje mee en na een paar oude oefeningetjes zette ik haar recht en tikte ik zachtjes tegen haar flank.
Kimmes reageerde niet, dus ik tikte wat harder.. nog steeds geen enkele reactie.
Uiteindelijk een iets hardere tik gegeven en ik keek naar Kim en schrok eigenlijk best wel.
Haar hoofd zag er namelijk heel raar uit en haar ogen ook.. net alsof ze niks zag, heel apart.
Ze reageerde echt nergens meer op.
Uiteindelijk heb ik mijn zweepje uit de bak gegooid en ben weer naar haar toe gelopen.
Toen 'was ze er weer'.. en was het of er niks gebeurd was.
Ik heb dat wijken maar even gelaten voor wat het was en heb de oude oefeningen gedaan.
Alles ging dus weer prima.
Dit is wel een beetje een probleem, aangezien de zweep je goed kan helpen om bepaalde VD-oefening goed uit te voeren.
Dus ik weet nou niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
Wat ik er ook nog even bij moet zeggen; ze is absoluut niet bang voor de zweep.
Ik kan er keihard mee slaan (in de lucht dan hè) en er mee zwaaien, onder haar buik, boven haar hoofd.
Ze geeft er niks om en daar heeft ze natuurlijk ook geen reden voor, want ze wordt niet geslagen.
Iemand tips om haar hiermee te helpen?

Het staat er inderdaad wel knullig.