Ritsen petrie rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Regallie

Ritsen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 10:09

Hoi hoi,

Ik moet even wat kwijt:

Ik heb vorig jaar van mijn vriend voor mijn verjaardag Petrie Glasgow rijlaarzen gekregen. Op 17 april heb ik ze opgehaald. Echter kon ik er in het begin niet erg fijn mee rijden, doordat de bovenste laag van de laars erg glad was. Springen wou wel, waardoor ik de laars het eerste halfjaar eigenlijk alleen gebruikt heb op springwedstrijden, zo'n 1 keer per maand. Maar uiteraard had ik ze daar niet alleen voor nodig. Vanaf september vorig jaar ben ik de laarzen intensief gaan gebruiken, circa 5 dagen in de week een uur. Ik had inmiddels een oplossing gevonden voor de gladde bovenste laag. Met een gripstick werd dit probleem verholpen. Ik heb de laarzen altijd super onderhouden. Ik ben van nature vrij netjes en ik zal mijn laarzen dan ook nooit smerig wegzetten. De ritsen heb ik ook altijd goed schoon gehouden met zipspray van petrie.

Nu was ik afgelopen dinsdag weer aan het rijden toen plots de rits kapot knapte. Woensdag ben ik naar de ruitersportzaak gegaan waar de laarzen vandaan komen en zij zouden ze opsturen naar petrie. Echter kreeg ik net een belletje dat petrie dit waarschijnlijk allemaal niet gaat vergoeden, omdat de laarzen ouder zijn dan een jaar.

Daar kan ik me natuurlijk wel inkomen, maar toch. Je betaalt flink voor een paar laarzen, petrie staat toch altijd goed aangeschreven, maar na een half jaar intensief gebruik zijn de ritsen al kapot. Helaas ben ik nu eenmaal een rits nodig in mijn rijlaarzen doordat ik mijn enkel niet goed kan bewegen en anders de rijlaars niet aan en uit kan krijgen.

Ik zit te twijfelen of ik zelf naar petrie moet bellen en daar mijn klacht in moet dienen of dat ik het zo moet laten omdat de laarzen een jaar oud zijn.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Anoniem

Re: Ritsen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:17

Bel even naar petrie leg je verhaal uit. En misschien vergoeden ze het toch. Zo niet tsja heel jammer. En zou je evt. een klacht in kunnen dienen. Maar of dat op z'n plek is weet ik niet. Ik kan namelijk best in het 1 jaar termijn komen van petrie. En hun kunnen niet controleren of jij echt je laarzen zo weinig heb gebruikt. En of jij ze echt zo goed heb onderhouden..

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:17

Op ritsen krijg je van petrie inderdaad geen garantie.. ik denk ook niet dat ze er wat mee doen.. Je zou het natuurlijk altijd kunnen proberen om zelf te bellen maar petrie kennende doen ze hier niet veel mee helaas..

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:21

petrie vergoed het zowiezo niet!
Mijn laars ging met 3kwart jaar kapot! Opgestuurd naar petrie, met rekening terug gekregen. 2 week later ging de andere laars, opgestuurd naar petrie, terug gekregen met rekening.
Rekening was voor het vervangen van de rits, terwijl dit niet gebeurd is! ze hadden de rits er gewoon opnieuw ingezet.
Paar maanden later, rits wederom kapot. Terug naar petrie, laars terug gekregen, ditmaal wel de rits vervangen en geen rekening.
Durf nu even niet te zeggen of die andere laars ook voor de tweede keer terug is geweest, dacht het wel.
Je snapt wel dat er hier nooit meer petrie in komt. Ik gebruik ze alleen met mooi weer, zodat er geen modder tussen de ritsen komt, daar kunnen ze gewoon niet tegen blijkbaar.

Overigens heeft mijn ruitersportzaak dit zeer netjes opgelost. Hun hebben de eerste twee rekeningen betaald, (als ze betaald hebben, dat weet ik niet zeker) en hebben het contact met petrie onderhouden, waardoor ze de 3de keer opsturen wel zijn gemaakt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:22

Volgens mij heb je bij dure producten een bepaald recht dat het lang mee moet gaan. De garantietermijn van de leverancier maakt daarbij niet uit. Ik weet niet precies hoe dit zit, maar misschien iemand anders op Bokt wel?

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:03

Petrie geeft sowieso geen garantie op de ritsen. Voor 30,- had ik 2 nieuwe ritsen en binnen 1 dag terug, gelukkig hoefde dat pas na 3 jaar. Maar dan nog je hebt er geen garantie op dus denk niet dat Petrie het voor je gaat vergoeden.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 15:35

Oké. Als petrie sowieso geen ritsen vergoed zegt dat in mijn ogen al heel wat over de kwaliteit.
Beetje jammer..

Dan hoef ik volgens mij ook niet meer te bellen..

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:44

Er is bijna geen enkel merk dat garantie geeft op ritsen! Ritsen zijn en blijven altijd een zwak punt in een laars, dit heeft niks met de kwaliteit te maken.. Ik heb het zelfde "probleem" ook gehad met de niro's en derby's..

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:53

mountain horse heeft volgens mij wel garantie op de ritsen.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:20

Je krijgt zo ie zo gene garantie op ritsen in een rijlaars.

Hoe is de rits kapot? Ik had namelijk met mijn Glasgoe's dat de runner van de rits kapot was. Die was aan een kant van de rits af.
Ben nar de schoenmaker gegaan en die heeft een nieuwe runner erop gezet. Weer helemaal heel!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:23

manonutjuh schreef:
mountain horse heeft volgens mij wel garantie op de ritsen.

Ongeveer een maand geloof ik.
Bij mijn MH heb ik al allebei mijn ritsen laten vervangen (overigens vind ik de nieuwe ritsen wel veel fijner :j , maar ik geloof ook dat ze door van rijs zelf zijn vervangen en niet opgestuurd zijn naar MH) de eerste keer had ik ze pas een aantal maanden, viel niet onder de garantie..

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 17:58

Ze zijn weer heel. Gelukkig..

@ Anike: de rits was echt kapot. De runner stond bovenin, maar daaronder was de rits helemaal open zeg maar..

Ik heb nu in beide laarsen een nieuwe rits, hopelijk gaat dit goed.

Wat ik me af zat te vragen, als je een laars koopt waarbij de rits niet op de kuit zit maar schuin voorraan zal de rits het dan langer houden? of is het net zoals op de kuit?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 06:52

Mijne was ook helemaal open en runner bovenin. Heb m toen zelf stuk getrokken omdat ik m niet omlaag kreeg. Dus met een nieuwe runner was ik goedkopen uit! En ze doen t nog steeds! :j :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:45

HAR-->RUI