rits in de laars???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paulien__

rits in de laars???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 22:11

Hallo mede bokkers :+

ik wil ritsen in me laarzen laten zetten, ik heb leren laarzen van Derby.
ik heb ze nog niet zo lang, dus ze zijn nog niet ingelopen.

Waar kan ik hem het beste laten plaatsen, en wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes :Y) :D

WEET NIET OF DIT HIER GOED STAAT :o
Laatst bijgewerkt door Elles op 09-06-10 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vette letters naar normaal gezet

Elles

Re: rits in de laars???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:52

PP ->> RUI

Hamilcar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:22

Als je een rits in je laars hebt, gaan ze véél makkelijker uit en het zit ook niet vervelend. Je moet ze wel goed onderhouden, anders gaan ze kapot. De kwaliteit van de rits moet ook wel goed zijn, anders kunnen ze redelijk snel stuk gaan. Je kunt je laarzen gewoon naar een ruitersportzaak brengen, de meeste zetten er dan ritsen voor je in. (Niet alle hoor). Mijn schoenmaker heeft voor mij ritsen erin gezet, dit ging prima, maar niet alle schoenmakers doen dit even goed. Als ik jou was, zou ik ze dus gewoon naar een ruitersportzaak brengen.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:29

Ik heb ook een rits in mijn leren petrie laarzen. Moest ook wel want ik kwam er gewoon niet meer in :P probleem is wel dat de rits veel sneller kapot gaat.. Maarja, dan kan je er altijd een nieuwe in laten zetten. Bij mij zit de rits aan de achterkant.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:23

Ik heb ook rits in mijn laars.
Ik vind het veel fijner je kunt je voeten er zo makkelijker uit krijgen :P ik zou het wel doen. Maar je moet ook je rits goed onderhouden anders gaat ie kapot! :Y)

Chrisjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:38

ritsen zijn handiger geloof mij maar:)

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:44

Ik heb een rits aan de achterkant van mijn rijlaars. Vond dit veel gemakkelijker met aan en uit doen!
Heb wel gemerkt dat de rits bij het springen af en toe in mn knieholte prikt |o

Lucinda82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:50

Ik zag dat je ook vroeg waar je dat het best kan laten doen. Ik heb goede ervaringen bij een gewone schoenmaker. Ik had rijlaarzen met veters en heb er daarna een rits in laten zetten. Bij de schoenmaker hebben ze dat echt supernetjes erin gezet. Voor een echt mooi resultaat zou ik via de leverancier van je rijlaarzen regelen dat de fabrikant (derby) het erin zet. Volgensmij kan dat wel. Vragen kan in ieder geval altijd.

paulien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 20:29

Afbeelding

rits aan de zijkant dan?
heeft iemand hier ervaring mee??

ik denk als ik hem achterdoe dat ik er last van krijg :+

Shaq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:30

ik zou hem aan de achterkant doen, alleen komt de bovenkant tegen je knieholten aan?
dna moet je zijkant doen, ik had dus dat ze iets te hoog waren en toen met de rits nu zijn ze kapot!, maar anders zou ik voor achter gaan, das mooier!

groetje!

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:32

Ik heb mijn leren laarzen mét rits gekocht.
Bij mij zitten ze aan de achterkant ;)

Edit: Je voelt er helemaal niets van!

paulien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 20:35

Shaq schreef:

bedankt voor je reactie, zit namelijk nog erg te twijvelen :Y)

So0p_ schreef:

Bedankt voor je reactie, heb je er helemaal geen last van? ook niet als de laars iets verzakt?

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:37

Ik heb laarzen met een rits aan de zijkant en laarzen met de rits achter ;) ik vind de rits aan de zijkant fijner!

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:38

Ik heb sinds een paar weken nieuwe laarzen met rits en dan aan de voor-zijkant (zoals op plaatje) vind het ideaal. Je komt er zo in en uit en zit prima! Vind het zelf ook mooier dan aan de achterkant.

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:40

SemperFi schreef:
Ik heb sinds een paar weken nieuwe laarzen met rits en dan aan de voor-zijkant (zoals op plaatje) vind het ideaal. Je komt er zo in en uit en zit prima! Vind het zelf ook mooier dan aan de achterkant.

Kan je ze er ook aan de zijvoor kant in laten zetten? En zetten ze er dan ook zo'n drukkertje op?

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:43

Geen idee, ik heb hele nieuwe laarzen gekocht waar ze standaard in zitten (petrie olympic) maar ik neem aan dat dat wel gewoon kan. Het kan immers aan de achterkant ook. Bij mij zit er wel een drukkertje op. Anders even bij een goede laarzenmaker langsgaan..

paulien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 20:50

SemperFi schreef:

ik laat ze denk ik toch aan de voor/zijkant zetten, maar beschadig je het zadel niet dan? met de rits?

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:53

Wudo schreef:
ik laat ze denk ik toch aan de voor/zijkant zetten, maar beschadig je het zadel niet dan? met de rits?

Daar was ik ook bang voor maar je raakt het zadel niet hoor. Hij zit bij mij ongeveer 1 cm van de laars af. Met de rits aan de voorkant raak je ook je paard er niet mee en heb je weer meer gevoel met je paard bij het drijven. En volgensmij gaan ze aan de achterkant ook eerder stuk, al moet je ze natuurlijk wel goed onderhouden.

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:15

Ik heb Mountain Horse laarzen met rits aan de achterkant.
Het is echt heel erg handig :)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:21

Wudo schreef:
http://www.rijlaarzen.nl/product_images ... 5_zoom.jpg

rits aan de zijkant dan?
heeft iemand hier ervaring mee??

ik denk als ik hem achterdoe dat ik er last van krijg :+

Ja, ik heb Petrie Elite's met een rits schuinvoor. Ik heb ze van iemand overgenomen en die had de rits laten plaatsen dus geen idee wat de kosten waren... Maar zit prima hoor. Ik vind het iets beter zitten dan de rits achter.
Afbeelding
Ik vind het er mooier uitzien dan laarzen aan de achterkant, heel veel mensen zien ook pas als ik mijn laarzen uittrek dat er ritsen in zitten. De rits komt niet tegen mijn zadel aan.

Shaq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:28

nee jevoelt er niks van :D
weet je al wat je doet?

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:38

Girl In The Mirror schreef:
Ja, ik heb Petrie Elite's met een rits schuinvoor. Ik heb ze van iemand overgenomen en die had de rits laten plaatsen dus geen idee wat de kosten waren... Maar zit prima hoor. Ik vind het iets beter zitten dan de rits achter.
Afbeelding
Ik vind het er mooier uitzien dan laarzen aan de achterkant, heel veel mensen zien ook pas als ik mijn laarzen uittrek dat er ritsen in zitten. De rits komt niet tegen mijn zadel aan.

Dit is precies hoe ik mijn laarzen ook wil inderdaad, ik zit er alleen een beetje mee dat mijn laarzen wat te ruim geworden zijn rond mijn kuiten er dus, naast de rits ook een stukje ingenomen zal moeten worden.
Iemand enig idee of dat zou kunnen? Ik ga sowieso Petrie zo even een mailtje sturen :)

paulien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 19:31

Shaq schreef:
nee jevoelt er niks van :D
weet je al wat je doet?

hallo,

Ik denk toch dat ik voor schuin/voor ga :Y) dit lijkt me beter :D
Nou nog een adresje zoeken,, Iemand een Idee????

klumpkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:31

Ik ken een aantal mensen die dit ook laten doen, en die hebben het allemaal binnenkant-voorkant laten doen net als dat plaatje hierboven... en ze zweren erbij... ik koop ze altijd standaard al met rits ;) dus kan er verder niets meer over zeggen :)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:37

ik heb ook een paar laarzen met rits achter,
en een paar petrie's zonder rits.. ben toch echt aan het twijfelen om daar ook een rits in te laten zetten, want krijg ze echt moeilijk aan en uit..