Graag zou ik willen lessen bij Henk van Bergen, ik weet niet hoe ik met hem in contact kan komen. Ik heb zelf (nog) geen geschikt paard hiervoor, wellicht heeft hij paarden die hij hiervoor inzet.
Ik rijd al vele jaren paard en heb mijn kennis overal en nergens bijelkaar gescharreld. Ik heb veel dingen gezien waarvan ik zag dat het niet de juiste manier was maar vond telkens weer weinig of geen zelfde visies. Het enige boek voor mij is Ruiters en Rechters van Ernest van Loon. Gelukkig heb ik kort les kunnen krijgen bij iemand die in zijn geest lesgaf, eindelijk, tot het paard daar wegging waar ik op reed. Daar ik geen rooie cent had, fietste ik naar allerlei handelaren toe om maar te kunnen rijden. Veel passie dus alleen geen rode draad om de basis verder te ontwikkelen. Ik heb op allerlei soorten paarden gereden in verschillende gradaties van africhting (niet verder overigens dan zz en dat ook maar op 1 paard), sommige goed bereden en de meeste verreden. Ik zoek nu dus serieuze instructie en het liefst van Henk van Bergen. Mijn doel is niet wedstrijden te winnen of te rijden, maar steeds weer beter te leren rijden vanuit de basis en vooral vanuit het paard. Ik heb geen idee of Henk van Bergen iemand als ik wil les geven maar dat moet ik hem dan vragen. Is er iemand die mij met hem in contact kan en wil brengen?
Henk van Begen, waar zou die ergens moeten zitten? Ik ken wel een Henk van den Berg
Suzanne F.
Geplaatst: 11-06-10 12:56
__PSM__ schreef:
Henk van Begen, waar zou die ergens moeten zitten? Ik ken wel een Henk van den Berg
Henk van Bergen zit in Nijmegen. Landgoed Brakkesteijn waar vroeger het NK dressuur gehouden werd.
vur
Geplaatst: 12-06-10 17:17
Hoi hoi,
Ik weet in ieder geval dat Henk geen paarden ter beschikking heeft, dus je zult toch echt zelf een paard moeten hebben of van iemand anders ter beschikking hebben/krijgen. Je zou er gewoon eens naar toe kunnen gaan en kunnen informeren. 's Middags vanaf een uur of 14.00 uur kun je hem soms wel buiten treffen terwijl hij aan het lesgeven is.
mamakl
Geplaatst: 06-12-11 20:43
Kan iemand mij vertellen waar Henk gebleven is. Hij is verhuisd naar Duitsland maar ik kan niet achterhalen waar in duitsland. Weet iemand hier dit toevallig?