Mijn paard (arabisch volbloed) is 8 jaar en heeft nog nooit beenbescherming om gehad om haar achterbenen. Ik heb haar nu een klein maandje en moest vandaag voor een controle foto naar de kliniek. Omdat ik al vermoedde dat ze hoge transportbeschermers niet zou accepteren, heb ik haar lage beschermers om gedaan. Eerst er aan laten ruiken, over haar lichaam gestreken met de beschermer en hem zonder vastmaken om haar been gedaan. Dat ging goed, maar zodra ze er 1 om had en wilde bewegen met haar been raakte ze in paniek. Been heel hoog, trappen in de lucht en ze was echt bang. Ook een 3 in 1 beschermer om het achterbeen ging niet, voor wel. Uiteindelijk zijn we maar zonder bescherming om de achterbenen gegaan, waarbij ze op de terugweg bij het uitladen even een misstapje maakte onderaan de laadklep en uiteraard haar achterbeen wat open schaafde
Niets ernstigs, maar ik heb haar wel graag met bescherming op de trailer. Iemand tips hoe ik haar dit aan kan leren zonder grote paniek?
Ze houdt haar been hoog trappend (niet naar mij) in de lucht en valt bijna om, je ziet het wit in haar ogen, staat volledig te trillen en ze durft het been niet meer neer te zetten. Ook een gewone 3 in 1 beschermer om een achterbeen vindt ze doodeng.