buitenritten omgeving weert/stramproy/budel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GeertjeS

buitenritten omgeving weert/stramproy/budel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 13:34

weet iemand misschien leuke plekken in de omgeving weert/stramproy/budel waar je kunt paardrijden?
Ik heb geen eigen paard dus het liefst waar je (met begeleiding) naar buiten kunt met de paarden. Het mag wel tot 25 km van weert afliggen

Groetjes Geertje

Kiara04

Re: buitenritten omgeving weert/stramproy/budel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:37

Hoi,

Ik woon in Bree(Belgie)en hier bij ons in Opitter zijn een paar plekken waar dat kan,met begeleiding.

Groetjes Cindy.

GeertjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 14:22

Hoi cindy

Dankjewel voor de reactie, kun je misschien website of andere informatie doorsturen?

Groetjes Geertje

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:12

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:02

Ben je alleen of met meerdere?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:06

Ehm, ik weet niet of dat te ver voor je is, maar in de buurt van Roermond liggen ook 2 stallen waar je (onder begeleiding) naar buiten kunt.

Eentje ligt in Swalmen als ik me niet vergis, en eentje in herkenbosch geloof ik. Als je interesse hebt zoek ik het wel even voor je op

GeertjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 09:22

alle adresjes zijn van harte welkom!

rockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:25

in hamont ( tegen de grens van budel) kun je begeleide buitenritten maken op westernpaarden bij de flaming star ranch
http://www.flamingstar.be

in budel bij de smokkelaar/ huifkar verhuur hendriks kun je een paard huren met en zonder begeleiding
http://www.2pk.nu/tochten/
en dan kijken bij de tochten, prijslijst is nog van 2008, maar ik weet dat deze persoon nog paarden verhuurt, dus kun je hem best even contacteren als je de juiste prijs wilt weten

manege d'auwe meulen in budel, verhuurt paarden en pony's, of je daar begeleiding bij kunt krijgen weet ik niet.
http://www.deauwmeule.nl

impio
Pexhofweg, 1
3670 Meeuwen-Gruitrode
089 86 74 92
is een vrij nieuwe pensionstal, verhuren ook paarden, voor verder info kun je hen best telefoneren.

wil je begeleiding voor de gezelligheid en voor de weg overal te weten, of meen je echt begeleiding nodig te hebben omwille van je niveau van rijden?

want er zijn verschillende bokkers die in deze regio wonen of gewoont hebben en er heel goed de weg weten in de bossen.
zij willen je misschien wel meenemen op tocht.
(bij interesse mag je me altijd pb-en)

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:28

Hi,

Ik woon daar ook in de buurt. Je kunt ook vragen bij camping Goolderheide in Bocholt (B). Dat is vlak over de grens bij weert. Daar hebben ze quarters waarmee je onder begeleiding mee naar buiten kunt. De eigenaar is erg aardig.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:34

GeertjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 18:31

dank jullie voor de vele reacties! Ik zal eens gaan kijken.
De rede dat ik liever onder begeleiding wil is dat ik liever niet alleen rij (als er iets onderweg gebeurd) en ik ook wel een beetje twijfel of mijn niveau daar hoog genoeg voor is (heb maar vier jaar rijervaring). Maar daarnaast vind ik het ook veel gezelliger om met andere mensen mee te rijden!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:02

mocht je ooit in de buurt van Roermond willen rijden en gezelschap willen hebben, dan geef maar een gil. Een vriendin van me en ik willen ook graag de bossen eens in. Ik rij nog geen jaar, maar zij heeft genoeg ervaring.

GeertjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 17:33

o dat vind ik wel leuk, ik laat het dan wel weten!

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:05

Je zou ook een kunnen informeren op de Van Horne Hoeve. Zij gaan op zondagochtend een paar uurtjes (volgens mij 2uur) het bos in. De manege ligt aan de rand van het bos. Mooie omgeving en goede begeleiding. http://www.vanhornehoeve.nl Zij zitten in Weert

In Stramproy heb je Oppe Stiene, maar ik weet niet of zij dit ook organiseren.

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:18

GeertjeS schreef:
weet iemand misschien leuke plekken in de omgeving weert/stramproy/budel waar je kunt paardrijden?
Ik heb geen eigen paard dus het liefst waar je (met begeleiding) naar buiten kunt met de paarden. Het mag wel tot 25 km van weert afliggen

Groetjes Geertje

in weert bij van horne hoeve
hele leuke buiten ritten!!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:33

Blabla1980 schreef:
GeertjeS schreef:

In Swalmen
http://www.manegekillaars.nl/

Hier ben ik ondertussen geweest, Lieve paarden, aardige mensen..maar toch was t het niet helemaal. Had het idee dat de paarden elkaar echt in de voetsporen volgen en gewoon exact doen wat het paard voorop doet...en ik wil toch liever echt zelf rijden.

verder niks negatiefs hoor en ik kan me voorstellen dat dit voor mensen die gewoon lekker buiten willen rondhobbelen ideaal is :)

GeertjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 10:21

hallo

dankjewel, heb net ook even gekeken op de site van manegekillaars, is er bij jou toen ook begeleiding meegegaan? Is het wel een mooie omgeving? Misschien wel leuk om uit te proberen.
van horne hoeve ben ik ook wel eens geweest maar ik vond die buitenrit echt wel minder, ook het gevoel dat de paarden maar achter elkaar hobbelen en de begeleiding die meeging was erg chagrijnig. De omgeving bij van horne hoeve was wel mooi

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:38

Ja, er ging begeleiding mee en daar betaal je niks extra's voor. Je betaal 11 euro per man, ongeacht of je met of zonder begleiding gaat :)

De omgeving is mooi, fijne paadjes en je kunt door het bos, maar ook een stuk langs het water :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:29

Blabla1980 schreef:
GeertjeS schreef:

In roermond
http://www.straterhof.nl/

Gister ben ik hier geweest voor een buitenrit.
Is me veel beter bevallen als manege killaars :)

Super aardige man waar de paarden van zijn. Paardjes en de spullen zien er allemaal goed uit.
We hebben met 2 personen een buitenrit gemaakt en de man reed met ons mee. Mooie omgeving, de paardjes reden erg lekker en waren superbraaf.

Je kunt er ook in de buitenbak vrij rijden tegen goedkoper tarief, als je geen zin hebt om het bos in te gaan.

Wij gaan hier zeker nog vaak komen :D

GeertjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 10:43

straterhof, daar ben ik ook wel best vaak geweest. beter kun je het bijna niet krijgen denk ik. Altijd een afwisselende rit. En die man is echt heel vriendelijk.

marielle40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:52

flaming star is een echte aanrader leuke paarden goede begleiding,mooie routes en vooral heeeeel gezellig.ook voor mensen die nog niet zo heel goed kunnen rijden en toch mooie buitenritten willen maken.

marielle40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:55

flaming star zeer zeker een aanrader. goede begleiding, mooie routes, leuke paardjes.