mijn verzorpony is vroeger verwaarloosd .

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikhouvanjouu

mijn verzorpony is vroeger verwaarloosd .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:37

hallo,
mijn verzorgpony is vroeger verwaarloosd
en is doodsbang bij de oren en tog wil ik der leren om een
hoofdstel om te doen.
want ze reageerd niet goed op de hand.
en met bit in luisterd ze beter.
ik doe ook wel een een bit in met halster ,
maar ik wil tog echt proberen om met hoofdstel
te rijden voor de toekomst,
maaar hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:38

Eerst haar vertrouwen winnen zonder alle onzin als een hoofdstel, dan laat ze zich ook veel beter rijden als het vertrouwen er is ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:44

Heb wat geduld. Ik heb geen idee hoe lang je hem al hebt en hoe erg hij verwaarloost was maar wees sowieso heel geduldig en zorg dat hij je eerst gaat vertrouwen, voor je hem gaat overdonderen met dit soort dingen. Dat kan de 'relatie' met je paard (mag ik dat zo zeggen? :P) aardig verpesten

xccheyennee1

Re: mijn verzorpony is vroeger verwaarloosd .

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:50

heb geduld . meer vertrouwen . probeer eerst voorzichtig aan de oren en dan belonen met snoepje of met je stem probeerdat een paar keer op een dg en dat elke dag te doen. heb ik ook bijmij ponys gedaan . hlpt wl kan ze nu gewoon knippen en beethouden .

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:08

PP --> OPG

bal13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:59

Eerst gewoon vertrouwen winnen en belonen als hij iets goed doet.

Turbolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:50

Vertrouwen winnen!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:00

hoe oud is ie??

Cheyenne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:22

ten eerste: wat goed dat je een verwaarloosd paard helpt!
maar ik zou ook nog even wachten met het hoofdstel, eerst zou ik zorgen dat je aan zijn oren kan komen, en dan pas met heft hoofdstel bezig..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:52

Idd, eerst terug naar de basis, en proberen aan de oren te komen, aai haar uitvoerig over de hals, tast je langzaam naar de oren toe. Krijg je weerstand, terug naar een plek waar ze het aaien wel accepteerd. Van daaruit weer langzaam naar de oren toetasten. Krijg je weerstand, weer terug naar een plek waar ze het wel accepteerd. Gaandeweg zul je zien dat je steeds verder kunt komen, en je de oren aan kunt raken.

SuuZ_AnnuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:20

Sowieso vertrouwen winnen, ik heb het ook gehad....nadat het vertrouwen er eenmaal is mag je alles (die van mij mocht ik haar hoofd niet vasthouden, nu in de doodsgreep :P zonder problemen)

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:59

Ik denk vooral met heel veel geduld en vaak proberen maar wel op een rustige manier dat ze niet gestrest raakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:12

Grondwerk gaan doen en daarmee vertrouwen winnen, het paard met agressieve lichaamstaal wegjagen in een longeercirkel, om hem/haar vervolgens terug te laten komen nadat het paard tekenen van onderdanigheid vertoond, zoals likken, hoofd laten zakken enz. Zodra het paard uit zichzelf naar je toe komt, zodra jij hem/haar uitnodigt, dan kan je hem/haar gaan aanraken op kwetsbare plekken. Doe dit ontzettend rustig en geef m de tijd om aan de aanrakingen te wennen. Met genoeg vertrouwen zal hij snel alles toe laten, en heb je ook geen hoofdstel nodig om makkelijk met hem te kunnen lopen of wat dan ook.

MiniPolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:36

Ireentj schreef:
Grondwerk gaan doen en daarmee vertrouwen winnen, het paard met agressieve lichaamstaal wegjagen in een longeercirkel, om hem/haar vervolgens terug te laten komen nadat het paard tekenen van onderdanigheid vertoond, zoals likken, hoofd laten zakken enz. Zodra het paard uit zichzelf naar je toe komt, zodra jij hem/haar uitnodigt, dan kan je hem/haar gaan aanraken op kwetsbare plekken. Doe dit ontzettend rustig en geef m de tijd om aan de aanrakingen te wennen. Met genoeg vertrouwen zal hij snel alles toe laten, en heb je ook geen hoofdstel nodig om makkelijk met hem te kunnen lopen of wat dan ook.

Hier zou ik mee oppassen want bij verwaarloosde pony's kan je hiermee het tegenovergestelde bereiken(dat ze alleen maar banger word) Je stuurt haar met agressieve lichaamstaal de ring door en ze is al bang dus ik zou een andere manier proberen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:46

Dat klopt maar dan gaat ze wel haar vertrouwen en veiligheid bij jou zoeken...

manon368

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:24

idd langzaam opbouwen haar vertrouwen te winnen..