Koekjesverslaafd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiskee

Koekjesverslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:02

Hey,

Mijn paardje is het zooo gewoon om telkens koekjes te krijgen wanneer hij braaf is.
Met braaf zijn bedoel ik:
- hoeven laten uitkrabben
- stil blijven staan
Zo'n simpele dingen waar je je paard helemaal geen koekjes voor moet geven... Hij doet erg lastig soms en zoekt overal naar z'n koekjes.
Bij mij is dit niet zo, ik geef hem niet voor het minste een koekje. En wil dit ook duidelijk afleren.

Misschien maar eens beginnen om de eigenaars hiervan op de hoogte te brengen dat ze niet koekjes moeten geven in ruil voor liefde van hun paardje?

Wiske_

Re: Koekjesverslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:04

Het is jouw paard, en jij moet de eigenaars op de hoogte brengen?

Volgens mij moet je even je zinnen overlezen en wat overnieuw typen. Het is niet echt duidelijk zo.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:05

Van koekjes geven kan een paard inderdaad erg hebberig worden. Ik geef ze niet, omdat ie er alleen maar lastiger van wordt. Zou er gewoon niet aan beginnen als ik jou was. Uiteindelijk weet een paard wel bij wie hij wel wat kan scoren en bij wie niet. Leren ze snel genoeg.

8nnemiek

Re: Koekjesverslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:09

Probeer de koekjes langzaamaan te vervangen door de clicker :j Ga je clickertraining doen :) Dan heeft paardlief zijn beloning, maar wordt er niet dik van en kan er niet om bedelen :D

Wiskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:11

Lex schreef:
Het is jouw paard, en jij moet de eigenaars op de hoogte brengen?

Volgens mij moet je even je zinnen overlezen en wat overnieuw typen. Het is niet echt duidelijk zo.

Welja, mijn paardje laat ons zo zeggen.
Ik heb het paardje op halve stal, de eigenaars zelf rijden geen paard en hebben totaaaaaaaaal geen idee van wat het werk allemaal inhoud.
Vandaar ik dus al het werk doe en 't zo wat als mijn eigen paardje beschouw.

Denk niet dat het een schande is om zoiets te zeggen als je het helemaal alleen verzorgd. :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:12

Tja, als verzorger kun je moeilijk de eigenaren de les gaan lezen wat ze beter wel en beter niet met hun paard doen..
In principe geef ik je trouwens wel gelijk hoor, er zijn maar weinig paarden die beter worden van veel koekjes eten.

Wiskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:13

8nnemiek schreef:
Probeer de koekjes langzaamaan te vervangen door de clicker :j Ga je clickertraining doen :) Dan heeft paardlief zijn beloning, maar wordt er niet dik van en kan er niet om bedelen :D

Dit kende ik niet. Lijkt me wel iets super handig! Kga er zeker wat over opzoeken! Thx

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:15

nou ja als de eigenaar wel koekjes blijft geven kun je dat paard nooit afleren dat het bedelt he?
dus als je wilt stoppen dat moet de eigenaar dat ook doen anders werkt het niet.

Wiskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:16

ellepel schreef:
nou ja als de eigenaar wel koekjes blijft geven kun je dat paard nooit afleren dat het bedelt he?
dus als je wilt stoppen dat moet de eigenaar dat ook doen anders werkt het niet.

Ja zoiets dacht ik ook. Maar 'k vind het zo'n beetje lastig, ik heb het paardje nog niet zo lang... & om dan meteen tegen hun te zeggen dit en dat.
Maar je hebt volledig gelijk, 'k ga het eens op subtiele wijze aanbrengen. ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:18

mag je best tegen hen zeggen dat je het wat vervelend vind dat hij zo bedelt.
mijn pony bedelde ook heel erg toen ik hem net had, hij hapte zelfs een keer in mijn vingers omdat hij dacht dat dat een worteltje was :+
heb hem echt heel resoluut niks meer uit de hand gegeven, en snoepjes gingen in zijn voerbak.
duurde wel even,maar hij bedelde daarna gelukkig niet meer

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:24

Gewoon bespreken met de eigenaren

klinkt trouwes als mijn vriend als de zak koekjes open is moeten ze dan toevallig ook allemaal op van het paard?

Wiskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 17:53

ellepel schreef:
mag je best tegen hen zeggen dat je het wat vervelend vind dat hij zo bedelt.
mijn pony bedelde ook heel erg toen ik hem net had, hij hapte zelfs een keer in mijn vingers omdat hij dacht dat dat een worteltje was :+
heb hem echt heel resoluut niks meer uit de hand gegeven, en snoepjes gingen in zijn voerbak.
duurde wel even,maar hij bedelde daarna gelukkig niet meer

Ja tis enorm lastig als ze met hun hoofd je als het ware gewoon omver duwen om een koekje.