Paard hapt heel erg en bijt overal in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emma

Paard hapt heel erg en bijt overal in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 15:49

Hallo bokkers,

Mijn pony hapt heel erg, en bijt overal in.
hij kauwt op zijn hoofdstel, op zijn halster(touw), borstels, en verder echt alles wat 'nieuw' is in zijn stal.
heel vervelend, want zo gaan de dingen nogal snel stuk.
Nou zij de stal eigenaresse dat het nog wel is zou kunnen zijn dat hij haken op zijn kiezen heeft en dat er eten achter blijft hangen.
We halen de tandarts er nog bij, maar heeft bokt verder nog tips voor in de stal of verder dingen die het zou kunnen zijn?
dat happen is denk ik ook vooral brutaliteit, hij is nogal verwend geweest bij zijn vorige eigenaar.
hij is nu net 5 jaar. :)

Groetjes Emma

gupje

Re: Paard hapt heel erg en bijt overal in

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:53

Hoi emma,

Ik begrijp je... echt heel vervelend!
Helaas is het bij mijn fjordenmerrie nooit over gegaan.

Ik ben haar eerste eigenaresse en heb haar nooit verwend (als ze iets lekker krijgt is dat via de voerbak, nooit via de hand).
Vanaf jong af aan hapt ze in alles,, eerst in mij!! Uiteindelijk dat ze 5 werd heb ik haar geleerd dat als ze echt de behoefte heeft om te happen dat ze dat in haar halster mag, nergens anders!.. Helaas is ze nu 10 jaar en doet het nog steeds!!..

Bij mijn merrie heeft geen oorzaak, gewoon een neurotische drang noemen wij het maar (ze doet het niet altijd!!).

Groetjes

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:58

Heeft hij al hengstentanden? Ik zou zowiezo de tandarts er bij laten komen. Verder consequent blijven wat wel en niet mag. Zorg ook dat je zelf een persoonlijke ruimte om je heen hebt wat happen betreft, beweeg veel met je armen als hij te close komt, spring desnoods een rondje als hij weer te opdringerig is.

Die van mij was ook ontzettend happerig, maar nu helemaal over.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 05:29

Dit is wel een typische hengstenkuur, door heel consequent te zijn kan je het afleren, maar lukt niet in alle gevallen. Zo zie je maar weer bij gupje.

Wij hadden ook een paard op stal die overal in beet, maar ons toch wel het lekkerste van alles vond.
Maar als hij mij beet, beet ik hem ook terug. En dan niet dat ik een heel stuk vlees in mijn mond had ;) Maar gewoon een knauwtje.
Dit hoefde ik maar 2x te doen en daarna liet hij mij in ieder geval wel met rust.
Toen de waterslangen ed nog, dat ging niet zo snel