op mijn schouder hangen bij borstelen/kriebelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

op mijn schouder hangen bij borstelen/kriebelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 00:21

Bij het borstelen van de manen of kriebelen draait mijn poown de ogen heel vreemd weg, kreunt wat, legt zijn hoofd op mijn schouder en friemelt dan wat in mijn nek en haren. Blijkbaar vind hij het wel heel errûg lekker om door zijn manen geborsteld te worden := .

Op een gegeven moment echter tijdens het borstelen/kriebelen gaat hij met z'n hoofd gigantisch op mijn schouder hangen, serieus met z'n volle gewicht. Mijn vraag, moet ik dit nou toelaten of niet ? Ik heb niet het idee dat dit een uiting is van dominantie echter uit ontspannenheid; hij doet dit echt alleen wanneer hij het borstelen/kriebelen héél erg lekker vind.

Maar, moet ik dit hangen nou toelaten of niet ?

tamary

Re: op mijn schouder hangen bij borstelen/kriebelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 00:36

Nee, mensenlijf kan daar niet tegen. Maar omdat dit voortkomt uit iets wat voor pony kennelijk erg prettig voelt, maar ook vorm van sociaal gedrag is, is straffen geen optie. Simpelste is om te stoppen en weg te stappen als pony gaat hangen, dier is niet gemeen, maar voelt zich zo prettig dat hij alles vergeet. Paar keer stoppen als hij gaat hangen en hij moet zich leren beheersen of er komen geen friemels/kriebels meer.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 00:44

tamary schreef:
Nee, mensenlijf kan daar niet tegen

ha, eigenlijk domme vraag, hé......maar, even stapje terug dan, het neerleggen van z'n hoofd op mijn schouder - want daar begint het mee - kan ik dat wel accepteren ? Dan hangt hij dus nog niet...

troi

Re: op mijn schouder hangen bij borstelen/kriebelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:11

Tja, daar kun je zelf de grens in bepalen als je maar zorgt dat je die grens vasthoudt zodat paardlief dat ook kan leren, anders wordt het wel erg verwarrend.