Cavallo Junior > Coatingslaag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Cavallo Junior > Coatingslaag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:47

:wave:

Ik ben hard op zoek naar een nieuwe leren rijlaars. Ik wil er niet meer dan 200€ aan uitgeven en zo kwam ik de Cavallo Junior tegen.
Ik vind het mooie laarzen voor een mooie prijs, maar ik vraag me af of de kwaliteit goed is.
Ik wil vooral weten of deze laars een coatingslaag heeft en welke voor- en nadelen dat heeft.

Trouwens, ik weet zeker dat hier veel topics over zijn, maar zoekfunctie doet het niet (loopt steeds vast) en ik wil het graag zo snel mogelijk weten. :)

Doeg! :evaw:

lenaa_tje

Re: Cavallo Junior > Coatingslaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:43

ze rijden heerlijk alleen (ligt trouwens wel erg aan het zadel van me vp, op de manege bij een beter zadel had ik nergens problemen mee) aan de binnenkant werden ze wel na een half jaar al kaal (3,4x in de week rijden) nu heb ik ze voor 150 euro gekocht en vond ik dat heel redelijk voor dit bedrag, al vind ik het wel zonde! voor de rest blijven ze heel mooi

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:41

Oh het is jammer dat ze zo snel kaal worden inderdaad.
Maar de laars heeft dus wel een coatingslaag? Wat zijn de voor- en nadelen hiervan?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:43

ik heb de cavallo polar en daarvan heb je ook de niet winter versie en ze blijven erg mooi en ,ook niet onbeangrijk,ze zitten erg lekker.

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:46

Ik heb de cavallo junior en de cavallo junior jump. Ze zitten super fijn! Er zit geen coatinglaag op, maar bij mij zijn ze nog niet kaal, en rijd er elke dag mee. Heb de cavallo junior al 3 jaar.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 19:03

Oke als het geen coatingslaag is dan vind ik het na horen en zien wel mooie/fijne laarzen. Maten moeten overheen komen dus dan ga ik ze binnenkort maar even passen. :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:36

waarom word die bij mij dan wel kaal :+ of zou het echt aan dat stomme zadel liggen

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 08:49

Het is inderdaad wel raar lenaa_tje!
zijn er misschien meer mensen die ervaring hebben met deze laars? Want dan kunnen we kijken of het kaal worden (redelijk) normaal is bij deze laars. :j

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:52

Alle laarzen worden toch kaal langs de binnenkant. ik heb al allerlei merken gehad (petrie, cavallo, konings, deniro's etc)
Ik verzorg ze goed, maar aan de kuit heb je toch redelijk snel dat de kleur vervaagt. Ok na een poetsbeurt ziet het er iets beter uit, maar blijven doet het niet.

Komt gewoon door wrijving met je zadel of paard

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:03

klopt hoor, ik ben heel bang dat het aan me verzorgpaardjes zadel ligt, ik kan daar moeilijk om stil zitten etc. Terwijl ik er eerst behoorlijk vaak op een ander zadel had gereden niks aan de hand, buitenkant blijft ook super mooi ;) en ach laarzen zijn er toch om gebruikt te worden zeggen we maar

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 19:32

Oh aan het zadel kan het ook liggen inderdaad. :j
Trouwens de Juniors zijn van nappaleer, wat is dat voor leer?

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:16

Ik heb al 5 jaar Cavallo Junior laarzen.. rij er al die tijd al dagelijks mee. En dan vaak 2-3 paarden per keer.. Ben er ontzettend zuinig op. Zit nog nergens slijtage op mijn laarzen, zelfs niet aan de binnenkant!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:20

Ik heb ze nu een jaar, en rijd 2 pony's op een dag. Beginnen iets te slijten aan de binnenkant, maar zien er verder nog super uit!
Dit is nu mijn 2e paar, de eerste was na 1 keer rijden helemaal raar geworden. Overal bubbels... Heb toen een nieuw paar gekregen.

Een tip: Wees zuinig met deze laarzen, er zitten zo krassen op :+