Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
helenahof schreef:lovebinky schreef:heeft ze niet last van haar rug?
dat het zadel misschien niet zo lekker ligt op haar rug?
Ze heeft er geen last van we hebben 2 maand geleden net een nieuw zadel gekocht en op maat laten maken.
Ze heeft daarvoor wel een zadel gehad die niet paste,
maar dat is al weer beter.
mcsjelle schreef:Mijn paard heeft ook in 2 jaar tijd geloof ik 2x gehangen, maar verder nooit problemen. Totdat ik haar liet schrikken tijdens het wassen en ze zich lostrok. Vervolgens bleef ze proberen, niet heel extreem dus Sandy en ik waren snel genoeg om het te corrigeren, maar onze verzorgster niet. Wij hebben voor de stal een stukje afgezet met schriklint (was eigenlijk al) ter grote van een stal. Daar staat ze nu los en dan kan ik haar gewoon poetsen en opzadelen. Ze kan nu ook weer vast staan als dat moet, ze is het gelukkig weer vergeten.
Het zou inderdaad kunnen dat de pony het zadel associeert met de pijn van vroeger. Hij dacht: Ohh, 3 weken geen zadel op mijn rug, eindelijk luisteren ze naar mij en doen ze dat pijnlijke ding weg. En nu is het er weer en laat ik weten dat ik het er niet mee eens ben. Denk dat dit met veel geduld en beloning, wanneer ze braaf is, wel weer goed komt.
Misschien ook een fysiotherapeut ofzo langs laten komen. Misschien ligt het zadel nu wel goed, maar heeft het zadel wel schade aan de rugspieren toegebracht. En is het niet alleen de associatie met een pijnlijk zadel, maar doet het zadel ook nog altijd pijn, omdat het om pijnlijke spieren drukt.