Nu ik al een betere band begin te krijgen met Marene wil ik binnenkort ook op buitenrit gaan, zodat we heerlijk bij ons op de hei en in het bos kunnen ronddwalen.
In mijn manegeperiode, dus voordat ik Marene kreeg, heb ik een keer mee gedaan aan CBR-1. Hiervan zijn er in totaal 3 (Dus CBR-1, CBR-2 en CBR-3). Er werd mij altijd verteld dat het verplicht is om hieraan mee te doen, voordat je alleen naar buiten kunt met je paard.
Oke, dat zal wel kunnen, ik geloofde het altijd dus ik heb me er niet in verdiept.
Maar!
Mijn vader was afgelopen woensdag aan het werk met een collega en die vertelde dat het niet verplicht is, en dat je gewoon met je eigen paard naar buiten kunt gaan.
Het CBR-diploma geldt alleen voor als je met andere paarden op pad bent, dus van een andere manege of als je paarden huurt en je het dus kunt aangeven.
Nu begint er bij mij toch verwarring op te treden. Ik kon het niet vinden op de FNRS site en ik weet niet of er al topics over zijn (zoekfunctie doet het bij mij heel slecht). Daarom vraag ik het bij deze.

Alvast bedankt!