Maar dat wende na een tijdje wel en hij vond zijn plekje in de groep. Maar na een maand of zo is de hele groep omgegooid. Er zijn een stuk of tien weg en er zijn twee nieuwe. Ze staan nu met zn vieren, 2 merries en een ruin. Eerst stonden er dus nog meer bij en was er geen probleem want hij ging gewoon bij de andere staan, maar nu staat ie alleen nog maar bij die drie en wil hij daar graag bij staan want hij wil niet alleen staan, hij zoekt dus steeds toenadering maar een van de merries was in het begin hengstig dus hij werd steeds weggejaagd.... Hij werd door het hele weiland achterna gezeten en zat onder de tandafdrukken en plekken die soms behoorlijk bloede.
Het gaat nu iets beter want de merrie is niet hengstig meer maar hij mag er nog steeds niet bij en wordt ook nog vaak weggejaagd en af en toe gebeten. Wat kan ik hier aan doen want ik weet me echt geen raad meer. Mijn paard is heel asociaal maar ook heel onderdanig. Hij rent al heel hard weg als er een ander in de buurt komt nu. Ik snap dus niet waarom die andere ruin nog steeds achter hem aan gaat zelfs als die van mij geen toenadering zoekt. De andere ruin is per slot van rekening al de baas en die van mij staat sowieso al onderaan. Waarom doet de ruin dan en wat kan ik er aan doen...?
Help mij please!!