Smalle stal/rijschoen of jodphur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Smalle stal/rijschoen of jodphur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:38

Ik heb heel erg smalle voeten, waardoor ik snel ga schuiven binnen mijn schoenen en dan blaren krijg. Mijn huidige stal/rijschoenen (http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... g30330.jpg) zaten bij aankoop goed (met de veters op zijn strakst, lusjes tegen elkaar) maar zijn na 2 jaar zover uitgelopen dat ik toch weer blaren krijg op mijn hiel -O-

Dus, wie weet er een merk stal/rijschoen of jodphur die erg smal valt?
Ik ben al bij Divoza in Heteren geweest, al hun schoenen (voornamelijk Ariat&mountain horse) waren te breed...

Ik wil het liefst een combi van stal/rijschoenen omdat ik ook moet mesten ed. Mocht je een hele smalle jodphur weten, dan is het ook welkom, dan koop ik los een paar schoenen voor op stal/wei/mesten en jodphurs alleen voor met rijden.
Tips over "gewone" schoenen van een niet paardenmerk maar waar ik wel veilig mee kan rijden (icm chaps) zijn ook welkom!

edit: Kleine toevoeging: Ik ben ook extreem gevoelig voor blaren, en een (weggewerkte) rits aan de achterkant is daardoor ook geen optie. Veters zijn juist wél fijn omdat ik de schoenen dan goed strak kan snoeren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-10 17:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Saartje08

Re: Smalle stal/rijschoen of jodphur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:39

Ik heb ook hele smalle voeten,
Ik heb die van mij bij Kraaij in Nijkerk gekocht.
Zal even kijken wel merk.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:40

Kan je er geen goede zooltjes inleggen die aan de zijkant wat omhoog lopen?

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:40

Ze zijn van Rider pro.
Leer, dacht 60 euro.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:41

Wat ikzelf fijne smalle schoenen vind zijn Ariats. deze sluiten goed om de voet en hebben echt een geweldig voetbed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:41

BrittKitt schreef:
Kan je er geen goede zooltjes inleggen die aan de zijkant wat omhoog lopen?

Dat heb ik al gedaan :j
Ze worden dan wel iets smaller, maar blijf ik bij mijn hiel op en neer schuiven omdat ik de schoen bovenaan niet strakker krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:42

@Saartje08: Dankjewel, ik ga ze opzoeken :)
@M_i_R: Welke Ariats bedoel je dan precies, ik heb bij Divoza namelijk zeker 5 soorten geprobeert en die waren voor mij nog te breed -O-

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:48

@Saartje08: Bedankt, ik ga eens zoeken of ze die hier in de buurt ook ergens verkopen :)
Nadeel van deze vind ik wel dat ze door het elatiek aan de zijkant waarschijnlijk snel uitlopen, en je geen veters hebt om ze strakker aan te snoeren.

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:49

Vast wel,
Succes!
Ik heb ze al een jaar en ze zijn nog niet uitgelopen bij mij.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:53

Oke, ik heb zelf die van 119,- en die zaten altijd prima (heb doorgezakte voeten dus die moeten wel een beetje ingesnoert zitten) Die zijn met veter en zonder rits (althans toen ik ze kocht). Heb je wel de goede maat gepast? Ariats hebben een maattabel die niet klopt met 'onze' schoenmaten. Mijn paar waren 2 maten kleiner dan mijn normale schoenmaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:55

M_i_R schreef:
Oke, ik heb zelf die van 119,- en die zaten altijd prima (heb doorgezakte voeten dus die moeten wel een beetje ingesnoert zitten) Die zijn met veter en zonder rits (althans toen ik ze kocht). Heb je wel de goede maat gepast? Ariats hebben een maattabel die niet klopt met 'onze' schoenmaten. Mijn paar waren 2 maten kleiner dan mijn normale schoenmaat...

Oke, ik zal nog eens kijken welke dat zijn dan.
Ik heb in elk geval wel de goede maat gepast :j Zelfs met een maat te klein (tenen klem) waren ze nog te breed :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:56

Rider pro idd! Die heb ik ook vallen heel smal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:58

Dan vraag ik gelijk nog even welke jij hebt? Dezelfde als Saartje08 (met elastiek en zonder veters/rits) of andere?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:02

ja dezelfde als saartje! Heb ze nu 3 jaar , ben niet zo zuinig op maar als ik er een doekje overhaal zien ze er weer super uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:34

Weet iemand misschien of de MH Mountain Peak smal valt?
Dit is namelijk wel het type schoen waar ik het meest aan zou hebben (namelijk omdat ik dan met één paar kan rijden en ook in de winter de stal kan doen zonder koude tenen)
foto --> https://www.agradi.nl/product_pics_500/4300450.jpg

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:47

ik heb jodphurs van hkm.
en heb je ze al +-3 /3,5 jaar.
die van mij zijn redelijk smal omdat ik ook smalle voeten heb.
kijk anders eens op de site van hkm of je daar iets kan vinden. ze hebben alle soorten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:38

@Calyppie_: Bedankt voor de tip!
Zijn er ook winkels van in Nederland, of alleen in Duitsland (ivm passen)?
En welke jodphurs heb jij precies, want er zal denk ik per type ook wel verschil in zitten of ze smal zijn of niet :)

zamorasjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:10

ik heb ook hele smalle voeten, ik heb jodphurs, die paste ik wel na heel veel zoeken, want de meeste merken paste ik ook niet, idd ook van hkm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:03

@Zamorasjaan: bedankt voor je tip, zou je me nog kunnen vertellen welke jodphurs van HKM je precies hebt (type)?

sas1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:06

Ik heb zelf joppers besteld bij divoza omdat ik ook smalle voeten heb. Het zijn dr met rits . Ze zitten super om te lopen maar ook om mee te rijden en ze zijn van leer. Ze waren 50 euro in de aanbieding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:08

sas1986 schreef:
Ik heb zelf joppers besteld bij divoza omdat ik ook smalle voeten heb. Het zijn dr met rits . Ze zitten super om te lopen maar ook om mee te rijden en ze zijn van leer. Ze waren 50 euro in de aanbieding.

Kan je voortaan even de openingspost lezen voor je reageert?
Zoals ik daar al schreef ben ik al bij Divoza geweest en zijn alle schoenen die ze daar hebben te breed voor me.