Hoe hoog geklasseerd mag mijn paard zijn ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyPie

Hoe hoog geklasseerd mag mijn paard zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 19:18

waarschijnlijk is deze vraag wel 100x eerder gesteld, maar ik kan er nix over vinden zo gauw.
Was even benieuwd naar het volgende:
- ik heb een startkaart aangevraagd en wil in het komende jaar voor het eerst wedstrijden rijden. Ik ben dus zelf niveau B.
Is er een maximum aan het niveau dat mijn paard mag zijn ? Mag je bijv. met een Z geklasseerd paard in de B starten ?

- ik rij nu een paard voor iemand anders. Kan ik halverwege overstappen op een ander (eigen) paard ? Of kan ik beter wachten tot ik zelf een paard heb en dan starten ?

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:21

Het niveau van de ruiter bepaald waar hij moet starten, niet het niveau van het paard, dus jij kunt starten in de B met een Z paard.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:26

Nee hoor, dat klopt niet altijd :).

Kijk maar naar deze link. Helemaal aan het eind staat een tabel waarin je zelf kan kijken welke klasse je moet starten.

[edit] http://www.knhs.nl/objects/00017561.pdf

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:27

en antwoord op je 2e vraag.
stel dat jij nu gaat starten en bent straks L2 en je gaat dan over op een ander paard. als deze L2 of hoger is geklasseerd mag je in de L2 beginnen. maar dan ben je wel je eventuele winstpunten in de L2 kwijt.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:34

borrie01 schreef:
en antwoord op je 2e vraag.
stel dat jij nu gaat starten en bent straks L2 en je gaat dan over op een ander paard. als deze L2 of hoger is geklasseerd mag je in de L2 beginnen. maar dan ben je wel je eventuele winstpunten in de L2 kwijt.

Als deze L2 of hoger is geklasseerd moet je in de L2 beginnen, toch? Of is dat met de nieuwe regels van April veranderd?

zap

Re: Hoe hoog geklasseerd mag mijn paard zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:34

Nee hoor, klopt, dan MOET je inderdaad in de L2 beginnen :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:54

MariekedH schreef:
1) ik heb een startkaart aangevraagd en wil in het komende jaar voor het eerst wedstrijden rijden. Ik ben dus zelf niveau B.
Is er een maximum aan het niveau dat mijn paard mag zijn ? Mag je bijv. met een Z geklasseerd paard in de B starten ?

2) ik rij nu een paard voor iemand anders. Kan ik halverwege overstappen op een ander (eigen) paard ? Of kan ik beter wachten tot ik zelf een paard heb en dan starten ?

1) De hoogste gemeenschappelijke klasse telt. Jij hebt nog geen ervaring, dat wil zeggen dat je zelfs een Grand Prixpaard B mag gaan starten. Dus nee, er is geen maximum aan niveau.

2) Ik begrijp je vraag niet helemaal goed. Als je nu je verzorgpaard gaat starten, dan moet je daar een startkaart mee nemen. Met je eigen paard krijg je die kosten opnieuw. Het is dus niet zo dat je met een ander paard die startkaart overneemt, die geldt per combinatie.

Ondertussen kun je wel ervaring opdoen. Weer telt de hoogste gemeenschappelijke klasse, dus stel jij komt in het L2 met je verzorgpaard. Je koopt een paard wat L1 heeft gelopen: jullie beginnen in het L1 (hoogste klasse wat je paard heeft gelopen).
Je koopt een paard wat M2 heeft gelopen: Jullie beginnen in het L2 (jouw hoogste klasse).

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:44

zap schreef:
Nee hoor, klopt, dan MOET je inderdaad in de L2 beginnen :)

sorry het moest ook moet zijn in plaats van mag

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:51

Regelementsvraag, bij deze een slotje.