pertie laarzen ervaring / tips???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kagiwaga

pertie laarzen ervaring / tips???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 16:30

welke is beter??
anky of perfect, hoelang gaan ze mee? blijven ze mooi? hoe gaat het inlopen?
ik hoort graag

helene_daems

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:12

Heb zelf de perfect en heb er geen fijne ervaring mee gehad qua uitlopen heb de grootste blaren gehad die je maar kan hebben.
Maar dat is bij iedereen persoonlijk.
Ikzelf gebruik ze niet meer omdat ze nu ook nog eens te strak zijn geworden rond mijn benen.
Maar als ik een goede raad mag geven zou ik laarzen kopen met een rits daar kom je teminste nog uit.
Heb nu zelf een paar HKM laarzen gekocht en zijn binnen een uur ingelopen zitten echt heerlijk zacht aan je voeten.

Sharon89

Re: pertie laarzen ervaring / tips???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:18

De anky is beter!
De petrie perfect is niet een heel goede laars, daar zit namelijk een coating laagje overheen die er bij de een heel snel af gaat en bij de andere niet.
Ik heb zelf sinds 1 maand de petrie olympic, met rits, is echt een hele fijne laars en zeker aan te raden! Had ze binnen 2/3 weken in gereden, heb er dus ook echt alleen mee gereden en nu zitten ze helemaal lekker! :)

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 02:42

De Anky, zeker weten.
Perfect heb ik gehad, zag er na een half jaar níet meer uit. Het coatinglaagje gaat er idd af bij sommige laarzen.
De Anky vind ik sowieso qua model al mooier, en zijn kwalitatief ook veel beter. Ze zijn dan ook een stukje duurder :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 08:38

hoi,
Met Anky heb ik geen ervaring. Met de Perfect wel. Ik vond het een verschrikkelijke laars. Wilde maar niet in model komen om mijn been, alsof het een stuk keihard plastic was. Naar 2 maanden heb ik ze verkocht. Was blij dat ik ervan af was!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 08:40

Ik zou helemaal niet voor Petrie gaan, maar dat ben ik.. Ik heb 1 paar gehad (die zaten ten 1e niet helemaal top) maar die zijn érg snel weer uit de deur gegaan.. Wat een rotdingen :=

19sunny81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:01

Ik heb ook slechte ervaringen met de Petrielaarzen. Ze wilden bij mij ook niet in model komen. Ze zijn zo hard dat je er iemand z'n hersens mee kan in slaan!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:05

Voor mij ook geen Petrie meer, ik kan er ook echt helemaal niks mee... Ik heb nu de laarzen van Ariat en daar ben ik helemaal blij mee! Ze zijn ongelooflijk soepel en lopen ook nog eens superlekker en hebben een rits aan de achterkant voor makkelijk aan en uit trekken.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:07

Voordeel van een rits is ook dat je niet meer met je voet/enkel+hak door de rest van je laars moet.. Daar zit vaak ook een grotere ruimte als je er zonder rits in moet, omdat dat er ook door moet..

Ik heb een paar Lipica laarzen.. En die blijf ik aanprijzen.. Goed maatwerk (ik heb maar 43, best lange en slanke kuiten), een mooie kleur die je kan uitzoeken zonder meerprijs (donkerbruin in mijn geval) en ik heb laarzen die mij dus perfect passen omdat ze aangemeten zijn.. Zitten heerlijk en mijn volgende paar is zeker weer Lipica :j
http://i114.photobucket.com/albums/n274 ... el11-1.jpg
http://i114.photobucket.com/albums/n274 ... el14-1.jpg

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:12

Ik heb nu mijn 2e paar Petrie Anky's. Wil nooit meer anders. :) De eerste laarzen heb ik ruim 5 jaar gedragen en die zien er nog super uit. Ze zijn bij mij heel erg soepel, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik ze de eerste dag een keer goed invet aan de binnenzijde (paardkant).

Ik heb ook Derby's en Lipica's. Prima laarzen. Ik heb ook de Anky Elegance in lakleer. Heel mooi, maar vreselijk stug. :P

Ik vind de Petrie Anky laarzen het fijnst van allemaal. Ze lijken ook met afstand het langst mee te gaan.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:53

Mijn eerste leren rijlaarzen waren Petrie Perfects. Daar heb ik toch echt verkeerd woord over te zeggen hoor! Ik heb de rijlaarzen 3 jaar met veel plezier gedragen, veel mee gereden, gelopen, door de modder gebanjerd enz.
Het goedkoopste model van Petrie, maar de prijs-kwaliteitverhouding vond ik prima!

Ik heb toevallig vorige week de Petrie Anky aangeschaft, omdat de Perfects iets te strak werden om mijn kuiten.
Ik moet zeggen dat de Petrie Anky's qua model wel een stuk mooier zijn. Er zit een hoge dressuurboog op en het leer is een stuk soepeler, geen coatinglaag, maar daar is de prijs ook naar! Ik heb er nog niet mee gereden, maar na een paar dagen inlopen zitten deze laarzen al erg lekker.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:31

Het ligt er natuurlijk ook aan welk leder bij de laars wordt gebruikt. Nu weet ik dat van de Anky en Perfect niet zo, maar eerst had ik een standaard laars van Petrie die inderdaad ook erg hard was. Tegenwoordig heb ik de Canterbury volgens mij (verwar ze altijd met een ander), en die zijn héérlijk soepel en zacht, vanaf het begin al.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:35

Ik heb zelf nu de Petrie Dressage, echt een kachelpijp, heeft een tijdje geduurd voordat ze lekker zaten. Ik rijd er ook alleen op concours mee, dus ze slijten sowieso al niet zo hard. Wel is bij mij nu een gedeelte coating eraf. Maar ik vind ze toch sjiek voor op concours. Voor de training thuis heb ik de De Niro Boots, heerlijke laarzen!

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:32

Ik heb zelf sinds een aantal weken de petrie standard. Qua inlopen en rijden vind ik het wel te doen. Geen pretje, blauwe knieholtes maar geen blaren (laat ik niet te hard roepen).

Ik heb voordat ik ze gekocht heb verschillende laarzen aan gehad en had hiervoor een grotere voetmaat aan maar daar schuifde ik echt veels te veel met m'n voet door de laars heen.
Toen een voetmaat kleiner en die zaten perfect.
Ik heb er nu zo'n 2 a 3 keer mee gereden en ineens vandaag viel me wat op. Namelijk dat ik met mijn hak erg omhoog kom uit de laars, dus op het moment dat ik aan het rijden ben dat ik weer even m'n voeten naar beneden moet duwen.

En nu gaat het niet om een onwijs groot stuk, maar toch wel irritant. Zou ik ermee terug moeten? Of kan het ook soms zijn dat ze losser zaten als anders doordat ik vaak ook 's morgens rijdt.

Misschien een zooltje erin o.i.d?

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:38

Iedereen zegt hier nu vanalles over de stugheid van het leer (voornamelijk bij de schacht), maar hebben jullie wel in de gaten dat dit sowieso bij een dressuurlaars hoort? Heb je liever een soepele laars, kies dan voor een springlaars of anders iets ertussen in (zijn er ook van Petrie). Dan heb je minder het kachelpijp-idee...

Verder zou ik ook eerder voor de Olympic gaan dan voor de Perfects, zijn toch net wat beter.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:30

Ik heb ook de Olympics en die zitten echt heerlijk! :D
Lekker stijf, maar ook niet TE! :)

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:24

Ik heb een tijdje de Perfect's gehad: vreselijk! Het bovenste laagje liet los waardoor ik twee keer over nieuwe laarzen heb gekregen (elke keer pijn bij het inlopen) en elke keer liet het laagje weer los.