Vanwege een probleempje met zijn oog heeft de dierenarts aangeraden om mijn paard met vliegenmasker op de wei te zetten. Jammer genoeg weet mijn paard steeds zijn masker af te wurmen. Met een halster er overheen is het 1 dag goed gegaan, maar gisteren vond ik het masker weer in de wei. Ik heb een simpel global vliegenmasker, heeft iemand tips voor een ander masker wat beter blijft zitten of een andere gouden tip?
Wachtff
Geplaatst: 04-06-10 09:35
Van die touwtjes dingen gebruiken? Of kan dat niet?
Ik ken verschillende maskers die dit probleem hebben.
Zelf heb ik nu een hele eenvoudige en goedkope van harrys horse en die blijft super zitten. Ik de kudde ook, veel andere bij ons gebruiken ze ook onder problemen. Het is er eentje zonder oren.
Die touwtjes zijn "niet goed genoeg", vanwege zijn oog heeft hij wat demping van het zonlicht nodig en bij die touwtjes heb je dat niet echt.
Hoe wordt zo'n harry's horse masker bevestigd? Het masker wat ik nu heb gaat met een klittenband onder zijn kaak langs en een nylon bandje achter zijn oren.
Dat deed mijn paard ook altijd. Maar wij hebben hier ook vliegenmaskers die je aan het halster vast kan maken zeg maar. met klitteband ( heet dat zo?) Ik weet niet of jullie dat ook hebben in Nederland :p?
oeh grappig, ik ben blij dat mijn paard dat nog niet heeft verzonnen, kan je geen constructie maken dat ie m niet weet af te wurmen? touwtjes bij het klittenband of elastiek?
misschien met een touwtje aan het halster vastmaken bovenop het hoofd? ik heb bij mijn paard nooit last van dit probleem...gelukkig...en zij staat ook in een kudde in de wei...overigens wel een hele rustige kudde...
lammie2701
Geplaatst: 05-06-10 18:01
ponylove1995 schreef:
Wij hebben vliegenmasters van HH. Van die zwarte zonder oren en die zitten heel stevig vast.
die heb ik dus ook...
TICKELS
Geplaatst: 05-06-10 18:17
Vaak gaat het gaas op de wimpers irriteren bij de meeste maskers. Bij ons paard die wat bolle ogen heeft werkt de Sectolin/Kensington Bug Eye erg goed. We hebben wel een bontrand gemaakt om het hele masker, dit omdat zij een hele gevoelige huid heeft.
ik heb nu eentje besteld van IR, die is zonder klitteband ,
alleen het nadeel, heb een D-pony en heeft maat Full en pony oortjes! dus oren zijn altijd té groot die kost maar 13 euro hier!
ik heb der ene van rambo die vliegt ook iedere avond door de wei.
flamingoo
Geplaatst: 06-06-10 15:58
Ik ken dat , alleen bij ons wordt het door een andere pony afgehaald , halsters maskers en ook dekens probeert ie bij zijn maatje uit te trekken en dat lukt erg goed .hij trekt het gewoon kapot .
Bij mijn verzorgpaardjes was dit ook, het masker hing nochtans niet té aangespannen over hun hoofd. 't was met van die clips vast te maken. Ik weet niet hoe maar ze slaagde er telkens in om het van hun hoofd te krijgen. Ik denk door te schuren aan een of ander paaltje, zelfs zo dat er een gat in zit!
& toen was te zomer voorbij en ik weet niet hoe het nu zou gaan
branki
Geplaatst: 08-06-10 09:07
Mijn ene paard had het masker ook altijd direct af. Toen heb ik de maskers (2 verschillende) eens gewisseld van paard. Het bleek dat beide paarden hetzelfde masker steeds af hadden (binnen een paar minuten al) en het andere masker bleef gewoon zitten. Het lag dus echt aan het masker. Je moet goed opletten dat het masker de wimpers niet raakt. Ik heb maskers van Rambo en die bevallen erg goed. De paarden hebben ook echt door dat ze gemak hebben van zo'n masker. Mijn ene paard heeft er een ontzettende hekel aan als je aan zijn oren komt. Maar als ik met het masker aan kom lopen, stopt hij met grazen, doet zijn hoof omhoog en stop zelf zijn hoofd a.h.w. al in het masker. Ik mag de oren er in prutsen. Geen enkel probleem. Hij "vraagt" er bijna om dat ik het masker om doe.
vliegenmaskers van de paardendrogist (amerikaanse geloof ik) blijven wel goed zitten.Je moet ze niet te los doen en goed kijken welke maat je koopt,dat hij niet te groot is.Wel ruimte genoeg bij de ogen..
vervelend probleem, doet mijn paard ook... Hij heeft zo'n amerikaanse met van die ogen erop. Heeft helemooie pasvorm en vrij stevig materiaal ook. Toch ligt hij iedere keer, met halster en al (doe ik over het masker heen) achter in de wei... Meneer zal het wel niet zo prettig vinden ofzo, of toch wel heel graag met rollen zijn hoofd over de grond willen schuren... ( kaken heeft hij altijd masker of niet, vol zand zitte..) Ben er in elk geval niet blij mee. Het stikt zo erg van de vliegen bij ons. Voor je het weet zijn de ogen helemaal geïrriteerd
Chanou5
Geplaatst: 09-06-10 21:07
vervelend zoon probleem ik heb ook vanal uitgeprobeerd maar resultaat 0 blijven niet zitten..misschien een hoofdmasker dat ze bij exceemdekens verkopen ?? het is moeilijk om iets te vinden dit weet ik ook..heb vanal geprobeerd..
TaanStippel
Geplaatst: 10-06-10 21:07
Bij mijn vliegendeken van QHP met buikflap zit een vliegenmasker met oren die ik kan vastmaken aan de deken met 3 bevestigingen met klittenband, als ik zou willen.
Misschien is dat wat voor jouw paard ?
Hier is de deken niet zo duur, heb hem zelf in de winkel gekocht voor 64,95 dus het scheelt niet veel.