Rondje in de bak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DanielledBr

Rondje in de bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 21:37

Afgelopen weekend heb ik wedstrijd gehad in een buitenbak. Dit was een bak van 20x60. Ik reed in het M2 en dus de wedstrijd in een afgezet 20x40 deel. Omdat de buitenbak afgezet was kon er niet om de bak heen gereden worden.
Ikzelf heb op het voorstukje eventjes gereden en ben na het startsignaal in 1x de bak ingereden. Na mijn proef kwam er een mevrouw naar mij toe of het bij die jury toegestaan was om ín de bak een rondje te rijden. Ik heb gezegd dat ik dit niet wist maar zelf dus in 1x naar binnen ben gereden. Een andere vrouw antwoorde dat volgens de regelementen je, als je geen rondje óm de bak kon rijden je een rondje ín de bak mocht rijden. Wat de combinatie uiteindelijk gedaan heeft weet ik niet want ik ging terug naar de binnenbak.

Ik heb vroeger altijd geleerd dat als er geen mogelijkheid is om een rondje óm de bak te rijden dat je een rondje ín de bak mag rijden (als in het geval bij een afgezette 20x40 bak.) Daarnaast heb ik altijd geleerd dat als er een stuk voor de bak (bv 20x20) is en het dus toch mogelijk is om in 1x de bak in te rijden dat dat moet.

Mijn vraag is dus, mocht je een 20x20 stuk voor de wedstrijdbak hebben om op te rijden mag er dan een rondje ín de bak gereden worden of moet er in 1x gestart worden vanuit dat stukje?

(Dit gaat trouwens wel over de klasses M en hoger ;))

zap

Re: Rondje in de bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:39

Je kan er niet omheen, dus mag je erin :). Dat je voor los kan rijden heeft hier volgens mij niks mee te maken.... dat je op een voorstukje kan rijden is namelijk niet hetzelfde als er omheen of erin.
De combi's die ik heb voorgelezen reden er altijd in (als je er niet omheen kan), ook al was er een stukje voor om los te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:46

Dat stukje van 20x20 doet er eigenlijk niet toe. De regel is dat als je er niet in omheen kan, je erin mag.. Je kan er niet omheen en dus mag je erin, ongeacht of je wel of geen stukje ervoor hebt :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:52

Relaxed schreef:
Dat stukje van 20x20 doet er eigenlijk niet toe. De regel is dat als je er niet in omheen kan, je erin mag.. Je kan er niet omheen en dus mag je erin, ongeacht of je wel of geen stukje ervoor hebt :)

Yep klopt, je mag er dus gewoon in hoor.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:36

Iedereen bedankt voor de reacties.
Vanaf nu rijd ik dus gewoon de bak in :P Om alle schade van de afgelopen jaren in te halen.