ja, maar ik weet niet wat voordeliger is, een paard dat zo heel af en toe iets heeft of de paardenverzekering
Odysseus
Geplaatst: 02-06-10 19:03
Dat verschilt -Per verzekering -Per paard -Wat je verzekert wilt hebben
Mijn paard is tot 2x de aanschafwaarde verzekerd, dus in totaal tot €5000,- kosten per jaar. Vrijwel 99% van wat wij indienen (en dat is in 4 jaar al heeul veel geweest) is keurig netjes vergoed. Wij betalen nu €400,- per jaar. Ik zit bij Hippo Zorg.
quintusgl
Geplaatst: 02-06-10 19:03
Nou, als je veel geld hebt om lekker eten te kopen, dan komt die verkering vanzelf........haha (zie je topic-tekst).
Ik betaal voor de ziektekosten ongeveer 100,- pj. Je kan ook de uitgebreide nemen, hierbij zit je op zeker het dubbele. voor de dood-verzekering betaal ik een percentage. Dit is verschillend en kan je vinden op site's van verzekeraars.
Waar ik rijd zitten ze bij een onderlinge paardenverzekering, de kosten worden daarvoor bepaald doormiddel van een schatting van de waarde van het paard, daar betaal je een percentage van.
knuffelnala
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-10 06:55
Dankje
ikke
Geplaatst: 03-06-10 17:16
Vuistregel voor een volledige verzekering (inkl ziektekosten) 12% van de verzekerde waarde per jaar.
Bedenk dat niet de premie maar vooral de kleine lettertjes bepalen wat een verzekering je ECHT kost!
In zijn algemeenheid kan je alleen zeggen dat het erg verschilt per paard, en natuurlijk wat je precies verzekerd wil hebben. Alleen overlijdensverzekering is goedkoper dan ook ziektekosten ed.
bij de verzekering van me vorige verzorgpaard 450.- vraag me nou niet aan hoeveel 'schade' ze verzekerd zijn, t zal tussen de 3500 en de 4500 zijn denk ik:P moet ik even allemaal aan mam's gaan vragen hoor
maar het licht idd maar net aan wat je wil verzekeren enz.
Ik betaal bij Hippo Zorg zo'n 35 euro per maand voor 1 paard met een aankoopwaarde van 2500,-- (extra uitgebreid en extra uitgebreid t.a.v. medicijnen e.d.). Zo'n 75% van de kosten dierenarts, operatie e.d. wordt dan vergoed. Je bent vrij in keuze dierenarts en kliniek.