Handschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleenmeer

Handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:56

Hallo,

Ik rij al vanaf me eerste paardrijles met handschoenen dus kan eigenlijk niet meer zonder want als ik zonder handschoenen rij dan krijg ik blaren alleen bij 1 paard de liefste (vaste) verzorgpaardje die heeft best goeie teugels vaak ingevet dus krijg ik niet zo snel blaren bij andere wel maar bij alle handschoenen die ik koop zijn ze binnen een jaar versleten is dat snel of juist niet? Wie weet een goed merk handschoenen het liefst niet zo super duur maar wel lekker zitten en niet zo warm.

Groetjes

Aulaantje_x

Re: Handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:00

Tja, ik denk dat hier al wel een paar topics over geopend zijn ;)

Eigenlijk nooit met handschoenen gereden, maar als ik ze aan had waren ze altijd zo kapot. Nu heb ik Roeckl-handschoenen. Ze zijn wel duur, maar hartstikke fijn.
Van die normale handschoentjes van HH werken goed en zijn goedkoop, dus dan maakt het niet uit of ze snel kapot zijn.

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:59

1jaar dan vind ik knap rijdt je vaak? Mijn handschoentjes €20,- ofzo zijn binnen 3 maanden zowieso helemaal op..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:11

ik ben ook op zoek naar een bepaald type handschoenen, het voelt als leer,heel zacht maar wel stevig.
ik volg hier even mee.

marleenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 15:43

nou ja half jaar ofzo maar dacht dat ze wel lang mee konden gaan

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:08

timokyana schreef:
ik ben ook op zoek naar een bepaald type handschoenen, het voelt als leer,heel zacht maar wel stevig.
ik volg hier even mee.

Ik denk dat jij de Roeckl-handschoenen bedoelt. Ze voelen idd als leer en zijn heel zacht.
En nog een voordeel, ze zijn dun, dus je voelt alles goed, maar als het koud is houden ze je handen toch warm.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:27

Ik heb hele fijne van Kieffer, ik rijd er al bijna 2 jaar mee en nog niet kapot! Zijn fijn dun waardoor je alles goed voelt. (rijdt er 2 paarden mee)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:41

Ik rij alleen in de winter met handschoenen, begin van de zomer meteen weer zonder. Is wel even doorzetten, de eerste 3 keer heb je behoorlijke blaren.

Ik heb Roeckl handschoenen, erg duur, slechte kwaliteit. Ik heb alleen deze winter ermee gereden, en ze zijn helemaal doorgesleten.
Ik ben echt niet iemand die het paard hard in de mond trekt, dus daar ligt het niet aan. Wel ben ik vaak gevallen, en zand schuurt natuurlijk ook. Maar ik vind dat handschoenen van +50 euro echt daar wel beetje tegen moeten kunnen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:46

De enige fijne handschoenen voor warm weer vind ik de Roekl Solar. Ze kosten 28,95.
Ik gebruik ze nu voor het tweede seizoen. En ze zijn nog heel ;)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:47

Wat zonde dat ik van iedereen hier lees dat roeckl fijne handschoenenn heeft. Ik heb er juist een 'negatieve' ervaring mee. Ik had veel meer van die handschoenen verwacht.

Een pluspuntje trouwens, ze zitten wel vreselijk lekker!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:48

OOk wij vinden de roeckl waardeloos. Nu dus de echte leren van Horka, maar helaas hebben ze die niet in het wit meer.
De zwarte en de winteruivoering de bruine zijn erg goed en blijven ook echt wel 1 jaar goed. Prijs is hardstikke betaalbaar zo rond de 30 tot 35 euro.
Laatst bijgewerkt door Zirano op 01-06-10 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:49

Aulaantje_x schreef:
Tja, ik denk dat hier al wel een paar topics over geopend zijn ;)

Eigenlijk nooit met handschoenen gereden, maar als ik ze aan had waren ze altijd zo kapot. Nu heb ik Roeckl-handschoenen. Ze zijn wel duur, maar hartstikke fijn.
Van die normale handschoentjes van HH werken goed en zijn goedkoop, dus dan maakt het niet uit of ze snel kapot zijn.

zijn slecht, ik had van 26 euro en nu 4 maand verder helemaal versleten, en begon al gelijk na 1 week, maar nu zitten er dan echt gatten in.

moet nog nieuwe, *zoek zoek

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:49

ja ze zitten goed, maar gaan wel snel kapot

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:51

Voor mij ook niets anders als Roeckl handschoenen.
Ik rijd meerdere paarden per dag met die handschoenen aan en het laatste paar wat ik gekocht heb draag ik nu bijna een half jaar. Nog geen slijtage te bekennen en dat was met andere merken wel anders.

Tessa_Nolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:48

Kingsland handschoenen :j
Zitten suuper!

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:22

pres schreef:
Voor mij ook niets anders als Roeckl handschoenen.
Ik rijd meerdere paarden per dag met die handschoenen aan en het laatste paar wat ik gekocht heb draag ik nu bijna een half jaar. Nog geen slijtage te bekennen en dat was met andere merken wel anders.

Ja, mijn HH's waren ook altijd vrij snel kapot. Maar net als Pres rijd ik ook vaak meerdere paarden en ze zijn nog gewoon heel :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:09

ik vnd die van de welkoop fijn, 5 euro, gaan een half jaartje mee, maar ze zijn ook niet zo duur. :n

zelf heb ik iig nóóit handschoentjes aan, heel soms in de winter als het echt té koud is. :j

marleenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 16:55

Nou die van de welkoop vind ik niet lekker vinden vind ik van die schuurhandschoenen!

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:38

ik heb die van roeckl, light&grip, heeeel fijn! 33 euro ;)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:40

ik vind ze van BR ook erg fijn, zijn onder de 20.- en ze bevallen super! :j

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:49

leeneliefje schreef:
ik vind ze van BR ook erg fijn, zijn onder de 20.- en ze bevallen super! :j

Ik heb ook handschoenen van BR, ze zitten fijn en hebben een goede kwaliteit.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:55

Afbeelding
deze zijn dat, super fijn! :j

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:01

Ik rij dagelijks en ik ben gewend om zonder handschoenen te rijden, dus ik heb gewoon eelt op mijn handen gekregen. Ik rij met soepele springteugels en mijn paard trekt niet heel erg ofzo. Als het koud is rij ik of met katoenen nopjes handschoenen of ik heb van HH een paar neoprene handschoentjes die hebben aan de binnenkant anti-slip materiaal. Ik vind de domy-suede handschoentjes ook fijn en die zijn van de meeste merken rond de €10,- en die van kunstleer zoals op de foto hierboven van BR vind ik ook fijn, maar mijn ervaring is dat die heel snel kapot gaan. Ik had ze van Imperial Riding en die gingen heel snel stuk. Daarna had ik ze een keer van HH en die gingen langer mee, maar daar ben ik er eentje van kwijt geraakt helaas.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:02

Lastig om aan te komen maar ik had de handschoenen ook binnen een paar maand aan gort, maar die van de Lidl gingen 2 jaar mee en zaten heerlijk.
Alleen zijn ze er al een hele poos niet meer geweest...

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:08

ik rij ALTIJD met handschoenen, zomer en winter. In de winter fleecehandschoenen met een soort rubber anti-slip aan de binnenkant. Is redelijk warm maar toch nog fijn genoeg om veel te voelen.

In de zomer handschoenen met een soort rekstof met aan de binnenkant (nep?) leder. Die durven wel eens wat stijf zijn als het iets kouder is, maar in de zomer zijn ze wel soepel en heel fijn. Af en toe eens een beetje vet in wrijven en tis weer in orde.

beide van fouganza (decathlon) en ongeveer 15 euro ofzo, is geloof ik het derde "seizoen" dat ik ze gebruik...

*edit*: heb er ook al van die neplederen dingen gehad zoals bv hierboven van br, die zitten goed, zijn betaalbaar maar zijn eraan na 2 maanden zomer...