Mijn nieuwe paard heeft geen stamboekpapieren maar zit wel een paspoort bij, hij moet sowieso opnieuw geënt worden dus dan laat ik het chipnummer ook controleren wat mij wel lijkt te kloppen want weet waar hij wegkomt vanaf zijn 4,5e maand.
Alleen is met pen zijn naam veranderd op het paspoort, mag dit? (ook ivm wedstrijden in de toekomst bijv?)
Zou je geen nieuwe krijgen dan als de vorige eigennaar van het paard het heeft beschadigd?
Neskolay
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-10 12:49
Alane: Die wijzigingen stonden er al op, als ik het oude opstuur en aangeef dat ik em gekocht heb met dat paspoort zou ik vast wel een nieuwe aan kunnen vragen denk ik ivm wedstrijden?
Zal eens mailen.
Alane
Geplaatst: 31-05-10 15:05
Ga eerst maar eens informeren naar de kosten, kunnen oplopen tot 165 euro voor een duplicaat. Houdt er dan ook rekening mee dat het paard dan niet meer geschikt is voor menselijke consumptie.
Als het paspoort ongeldig is of blijkt te zijn, geen idee hoe ze er mee omgaan, daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb eens bij een merrie waarvan het paspoort kwijtwas via de DA een formulier gekregen voor KNHS en daarmee aangevraagd, kosten waren niet zo hoog, rond de €50,- meende ik.
Dit paspoort is ook "kaal" en van KNHS dus zal eens mailen.
Voor 2010 is de prijs voor een duplicaatpaspoort bij de KNHS vastgesteld op 175 euro
Mischien dat je het kunt redden met een vervangend paspoort (ivm verandering regels I&R per 1/7/2009) dan zijn de kosten 20.00 euro. Vermoed dat het laatste te maken heeft met medische inlegvel....