Gedrags therapeut

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FFKJC

Gedrags therapeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 20:50

Heeft iemand ervaring met gedrags therapeuten zoja welke en welke juist niet en waarom wel/niet ?

Groetjes

Punz

Re: Gedrags therapeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:58

Bedoel je een gedragstherapeut voor een paard, een hond of een mens. Als het voor mensen is moet je er voor zorgen dat je in ieder geval een BIG geregistreerde GZ psycholoog hebt ( die daarbij dan ook (cognitief) gedragstherapeut is. Belangrijkste is dat je als mens in ieder geval een klik moet voelen met je therapeut.

FFKJC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 12:11

riagr schreef:
Bedoel je een gedragstherapeut voor een paard, een hond of een mens. Als het voor mensen is moet je er voor zorgen dat je in ieder geval een BIG geregistreerde GZ psycholoog hebt ( die daarbij dan ook (cognitief) gedragstherapeut is. Belangrijkste is dat je als mens in ieder geval een klik moet voelen met je therapeut.

Nee het is voor mijn paard

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:45

Ok. In dat geval kan ik je helaas niet helpen.. ;)

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:20

Annemarie van den Toorn van Monty Roberts Nederland is heel goed én paardvriendelijk. Ik ben meerdere keren bij haar op cursus geweest (uit interesse, ons paard heeft geen gedragsprobleem) en heb gezien en gehoord hoe de probleempaarden van andere mensen opknapten van de training bij Annemarie.
Je kunt haar via haar site een email sturen met je probleem en dan neemt ze contact op om te bespreken of ze je wel of niet kan helpen en wat het ongeveer kost. Zowel je paard als jij zelf worden eerlijk behandeld bij Annemarie; als ze bijvoorbeeld denkt dat een ander je beter kan helpen zegt ze het ook. Meer info vind je op http://www.montyroberts.nl.
PS: er zijn veel 'kwazalvers' actief op dit gebied, dus laat je goed informeren voor je je paard aan iemand toevertrouwt!