Juryleden: 149 punten, verhogen jullie of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Juryleden: 149 punten, verhogen jullie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 18:59

Wat ik me afvroeg is of de juryleden op bokt een puntenaantal van 149 in de B, L of M verhogen door bijvoorbeeld van een 4 een 5 te maken of niet? En ook vroeg ik me af of je het in bepaalde klasses wel doet en andere niet. En waarom wel of niet verhogen.

Dit is puur uit nieuwsgierigheid en omdat ik als ik eerlijk ben zelf 149 punten zeer flauw vind. Met 150 heb je je punt ook wel gemaakt. Maar dat is enkel mijn meningen dus daarom vraag ik me af hoe juryleden er mee omgaan.

opisop_shop

Re: Juryleden: 149 punten, verhogen jullie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:00

waarom maakt dat verschil, ligt er een grens op 150 (heb geen verstand van punten zoals je merkt) ?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:01

Ja, als er niet onvriendelijk gereden is en ik heb met kinderen te maken, dan vermijd ik een verliespunt in de B absoluut.

pipenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:02

opisop_shop schreef:
waarom maakt dat verschil, ligt er een grens op 150 (heb geen verstand van punten zoals je merkt) ?

Onder de 150 heb je een verliespunt.
Echter geld dit enkel niet in de B want daar kan je geen verlies rijden.
Dan had ik inmiddels al in het -ZZ gereden :D :D :D

magriet

Kun je in de B dan verlies rijden?
edit ondertussen gelezen dat je in de B inderdaad geen verlies kunt rijden.

In mijn ogen dient een jury niet aan het eind te tellen en dan in delaatet punten er net wel of net geen verlies van te maken. Punten naar wat je ziet en dat is wat je verdient hebt
Laatst bijgewerkt door magriet op 30-05-10 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Everytime

Waarom zouden jury's dat doen, ze hebben die punten niet voor niets gegegeven..

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:03

magriet: als je leest had je het antwoord al gezien

maar nee in de b kan je geen verlies rijden

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:04

nameless schreef:
magriet: als je leest had je het antwoord al gezien

maar nee in de b kan je geen verlies rijden

Klopt ze was me net voor met posten heb het ook al aangepast

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:04

Nou als je zo slecht rijdt dat je tegen de 150 aan zit vind ik een verliespunt (in de B heeft het niet echt nut, maar ophogen dus ook niet) best wel terecht. 150 halen is op zich al een prestatie en misschien is het beter om weer een stapje terug te doen voor je opnieuw op dat niveau gaat starten.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:05

Ik ben gelukkig nog niet in de situatie geweest dat ik iemand een verliespunt heb moeten geven. Maar ik zou, net als Raket, het ook niet zo snel doen als het om een kind gaat en er is wel diervriendelijk gereden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 19:06

je kan wel verlies rijden, maar ze worden niet van je winstpunten afgetrokken. Dus eigenlijk telt de vraag pas vanaf de L1.

@ everytime zoals ik in de openingspost al schreef. Ik vind dat je met 150 punten ook je punt gemaakt heb en met precies 149 een combinatie toch opzadelen met een verliespunt vind ik onnodig hard.

@ Skygirl. In mijn regio zijn verliespunten geen uitzonderingen en nee daar hoef je niet achterstevoren voor op je paard te zitten. Het is zelfs zo erg dat als mijn paard 3x zou bokken, ik het risico neem en 1 onderdeel voor het einde zou afgroeten.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:08

Joki schreef:
je kan wel verlies rijden, maar ze worden niet van je winstpunten afgetrokken. Dus eigenlijk telt de vraag pas vanaf de L1.

@ everytime zoals ik in de openingspost al schreef. Ik vind dat je met 150 punten ook je punt gemaakt heb en met precies 149 een combinatie toch opzadelen met een verliespunt vind ik onnodig hard.

@ Skygirl. In mijn regio zijn verliespunten geen uitzonderingen en nee daar hoef je niet achterstevoren voor op je paard te zitten. Het is zelfs zo erg dat als mijn paard 3x zou bokken, ik het risico neem en 1 onderdeel voor het einde zou afgroeten.

Nou als je eenmalig een verliespunt rijdt maakt het toch niet uit? Die werk je vanzelf weer weg. Ik vind 179 ook niet flauw, moet je maar beter rijden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:10

Nee, als ik op 149 punten uit komen moeten ze het wel heel bont hebben gemaakt.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:12

Ik vind 149 punten (in de meeste gevallen) ook onnodig hard. Kijk, als iemand zijn paard verkeerd behandelt en afranselt in de proef, mag er van mij best een verliespunt gegeven worden. Maar ik heb zelf een keer meegemaakt met mijn vorig paardje, dat ik een wedstrijd had in een buitenbak waarvan het riet gemaaid was. Daardoor was er een meer pal naast de wedstrijdring. Het zonnetje scheen, waardoor dat meertje gigantsich glinsterde. Ik kreeg mijn paard met geen mogelijkheid erlangs, het arme beestje was zo bang.. Ik heb toch mijn proef uitgereden (maar dan een halve baan gebruikend ipv een hele ;)) en geen verliespunt gekregen :) Daar was ik de jury wel dankbaar voor. Op het protocol stond dat ik het goed had opgelost door niet boos te worden :) Dat was in de M1.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:38

Nee punten zijn punten. Ik punt naar wat ik constateer, als dat op 149 punten uitkomt is dat nou eenmaal zo.
Part of the game. Als je hier niet tegen kan moet je geen wedstrijden rijden, of gewoon zorgen dat je paard beter voor elkaar is voor je start.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:21

Ik heb pas bij een Ctje echt moeten tellen hoor. Overduidelijk eerste wedstrijd van kind en pony.
Pony wilde graag de ring uit, lukte hem niet, maar leek natuurlijk nergens naar.

Met 153 punten heb ik mijn punt ook gemaakt. Verlies rijden is gewoon heel beladen voor kinderen (voor volwassenen misschien ook). Ik vond de combinatie nog niet klaar voor proefjes, heb moeder ook even bij me geroepen en kind nog wat peptalk gegeven. (en Bixie geadviseerd)
Overigens ontsnapte de pony in de andere proef wel uit de ring, dus als ik verlies had gegeven was haar eerste wedstrijdervaring een verliespunt en een uitsluiting. Noem me weekhartig maar dat vind ik sneu. En zeker bij een 7 jarige.

Bij volwassenen tel ik niet na, dan is punten wat ik zie inderdaad. Ik vind ook dat een volwassene dat beter zou moeten kunnen interpreteren.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:38

Een aantal weken geleden was ik op wedstrijd en daar heeft iemand in de B 127 punten gereden. Dan is het bár en bár slecht wat je klaargemaakt hebt en is het wel terecht.
Je kan bij het starten van een proef en de eerste 10 onderdelen zijn 5-en en 4-en, toch niet ineens hoger gaan punten omdat je denkt onder de 150 uit te komen?
Ik ben dan wel geen jurylid, maar ik denk wel dat je volgens de regels moet punten. Anders zou je ook een stelling moeten maken: 179pnt, toch maar een puntje erbij? Daar ben ik het ook al niet mee eens....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 22:00

pieteritus er zijn inderdaad richtlijnen voor de beoordelingen, maar het blijft uiteindelijk bij de jury om te bepalen of een onderdeel een 5 of 6. Bij de L kan je 149 vrij eenvoudig wegwerken door ipv een 7 een 8 voor verzorging te geven. Dit is niet tegen de regels.

Ik zeg nergens dat het een regel moet worden. Als het een regel was dan had de grens niet bij 150 gelegen maar bij 148. Alleen weet ik dat er jury's zijn die 149 aanpassen en ik was dus benieuwd of meer jury's dit deden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:08

Ik verander punten niet na het optellen ervan.
Dat doe ik niet bij 179, niet bij 194 en dus ook niet bij 149.

In de B maakt het geen bal uit, er worden geen verliespunten geregistreerd.

En natuurlijk maak je je punt wel duidelijk met 153 punten.
Maar als je eraan gaat beginnen dat 149 wel 150 mag zijn, dan mag 150 ook wel 151 zijn. En 148 zou dan 149 worden en das weer zo lüllig... Dus tja, dan is het einde zoek...

Had wel laatst een combi in de ring waarbij ik dacht, als die zo doorgaat, wordt het een verliespunt. Maar dat had ze zelf waarschijnlijk ook door, want die groette na 2/3 van haar proef zelf af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:15

erg vervelend als je zo weinig punten rijd.

heb een tijd terug iemand in de L1 een minpunt gegeven. het paard heeft van het begin tot het end in galop rondgestuiterd. tijdens iedere oefening.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:01

Ik vind dat dat niet zou moeten, dan kun je bij 179, 194 en 209 (als ik het goed heb) ook wel een punt cadeau geven..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:02

Nies_ schreef:
Ik vind dat dat niet zou moeten, dan kun je bij 179, 194 en 209 (als ik het goed heb) ook wel een punt cadeau geven..

Ja precies, en waarom dan niet iemand met echt 180 punten ook maar een punt meer? Om ervoor te zorgen dat de uitslag hetzelfde blijft?

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:12

ik heb de laatste keer 144 punten gekregen in mijn proef. ik heb een heel kijkerig paardje (merrie) en die had nog nooit een jury hokje gezien en daar ging ze dus ook niet langs. maar zelfs voor teugels weer op maat maken na het hals strekken kreeg ik een 4 (niet getoont). En heb niet zo weinig punten gekregen omdat ik oneerlijk rij ze is gewoon een hete tante.
Daarom vind ik sommige opmerkingen hier ook niet echt eerlijk als ze zeggen dat het heel moeilijk is om 150 punten te rijden.
tweede proefje ging wel iets beter trouwens was 155 punten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:25

Nies_ schreef:

Dat vind ik niet. Ik vind zoals ik eerder schreef dat kinderen in de B best gemotiveerd mogen worden, met een verliespunt (wat overigens niet eens echt telt) haal je de motivatie er uit. Let wel. Ik heb het alleen over kinderen in de B.
De rest tel ik niet, dat zijn gewoon de punten, net geen winst vind ik ook geen mentale klap hoor en net geen 2 ook niet. Dan ben je tenslotte bijna bij winst.
Verliespunten worden erg weinig gegeven en ik vind dat je best rekening mag houden met zo'n kind.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:28

biesje schreef:
ik heb de laatste keer 144 punten gekregen in mijn proef. ik heb een heel kijkerig paardje (merrie) en die had nog nooit een jury hokje gezien en daar ging ze dus ook niet langs. maar zelfs voor teugels weer op maat maken na het hals strekken kreeg ik een 4 (niet getoont). En heb niet zo weinig punten gekregen omdat ik oneerlijk rij ze is gewoon een hete tante.
Daarom vind ik sommige opmerkingen hier ook niet echt eerlijk als ze zeggen dat het heel moeilijk is om 150 punten te rijden.
tweede proefje ging wel iets beter trouwens was 155 punten

En jij kunt het relativeren en daarom had je bij mij ook verlies gereden wrs. Omdat jij volwassen bent, maar bij kleintjes ben ik gewoon wat softer. (met een gesprek met 1 van de ouders, als het echt zo slecht is, dan bespreek ik dat ook, adviseer bijv een paar Bixiewedstrijden te rijden) Dat laatste kan bij volwassenen niet natuurlijk.