-

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StefanieT

-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 18:52

-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 02-02-22 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Re: mijn verzorgpony valt me aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:14

Vraag het eens aan de eigenaar? En misschien moet je het opbouwen eerst voor de stal en dan de staldeur open maar ik zou het even aan de eigenaar vragen!

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 19:16

-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 02-02-22 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Irvineeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:00

Hmm, lijkt me sterk!
Hoe is zijn reactie dan, echt beschermend?

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 07:38

-

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:43

Wat neem je mee als je naar hem toe gaat?
Als ik met paarden te maken heb die ik niet ken neem ik altijd een leadrope/halstertouw mee om meer te kunnen vertellen.
Zo kan ik mn eigen ruimte aangeven, waardoor hij/zij "meer" respect voor me heeft.
Die lijn is er niet voor bedoelt om het paard weg te jagen, maar om te voorkomen dat hij jouw "wegjaagd"
Mocht het niet gaan dan zou ik persoonlijk stoppen met verzorgen, blijkbaar zijn jullie dan niet "sterk" genoeg om hem te vertellen wat hij wel en niet mag.

JudithhB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 01:34

Wat misschien helpt is;
-Het halster altijd omlaten.
-Met iets lekkers de wei inkomen.
-Niet recht op je pony aflopen maar bv. als er nog meer paarden in de wei staan die eerst aandacht geven en met veel geduld en met een grote boog rustig naar je pony toe lopen.
-En indd. als de situatie zo wordt dat je bang wordt, een touwtje of zweepje meenemen en als het echt te gek wordt stoppen.

Ik had zelf ook zo'n soort situatie, en bij mij heeft dit erg geholpen!

Succes;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:27

JudithhB schreef:
Wat misschien helpt is;
-Het halster altijd omlaten.zinvol(al vind ik het nog steeds onzin) als je hem niet kan pakken, maar helpt niet als hij aanvalt
-Met iets lekkers de wei inkomenhierdoor zal hij je juist aanvallen, NIET DOEN DUS!!.
-Niet recht op je pony aflopen maar bv. als er nog meer paarden in de wei staan die eerst aandacht geven en met veel geduld en met een grote boog rustig naar je pony toe lopen.maakt waarschijnlijk niet veel uit
-En indd. als de situatie zo wordt dat je bang wordt, een touwtje of zweepje meenemen en als het echt te gek wordt stoppen.
dat "mag" wel, maar vind het in combi met je andere tips erg onlogisch

Succes;)

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 07:45

-

JudithhB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:21

siskeh schreef:
JudithhB schreef:
Wat misschien helpt is;
-Het halster altijd omlaten.zinvol(al vind ik het nog steeds onzin) als je hem niet kan pakken, maar helpt niet als hij aanvalt
-Met iets lekkers de wei inkomenhierdoor zal hij je juist aanvallen, NIET DOEN DUS!!.
-Niet recht op je pony aflopen maar bv. als er nog meer paarden in de wei staan die eerst aandacht geven en met veel geduld en met een grote boog rustig naar je pony toe lopen.maakt waarschijnlijk niet veel uit
dat "mag" wel, maar vind het in combi met je andere tips erg onlogisch

Succes;)

Bij mij heeft het wel geholpen dus zulke achterlijke tips zullen het wel niet zijn;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:39

Achterlijk zijn ze ook niet(staat er ook niet), maar voeren is wel een slechte tip, je brengt jezelf namelijk in een nog groter gevaar.
Je paard valt je aan: wat krijgt hij ervoor, een snoepje!
Niet handig, daarnaast veranderen de meest lieve paarden in aanvalmonsters als je ze met eten zoet probeert te krijgen.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:31

Hoelang verzorg je de pony al?
Misschien moet je eerst vertrouwen aan haar opdoen.

En het halster in de stal omlaten, is echt geen slecht idee.

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 15:38

-

Silke1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:52

Brokjes doen echt wonderen en het halster is ook een goed idee. Denk dat ie jullie misschien nog beter moet leren kennen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:58

hij probeert de baas over je te spelen en dat moet je niet toestaan snoepjes eventueel pas geven als hij echt braaf is geweest. maar als hij je wil aanvallen een enorme brul geven en veel misbaar maken istie belazerd. en als je de stal niet uitmag hetzelfde verhaal hij mag niet de baas over je spelen, nooit. laat hem maar weten dat je het niet pikt van hem, desnoods met hulp van de boer die je het verhaal eerst uitlegt en wat het probleem is. succes. ik lees dat je wel erg jong ook bent nog hoor om dit goed aan te kunnen vanwege je leeftijd en grote.

Eranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:22

Zoiets had ik ook, vroeger.
Probeer als je naar hem toe gaat ze ontspannen en nonchalant over te komen, ik weet het lastig, maar anders gaat hij het echt als een spelletje zien. C: Succes! :P

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:27

Meid ga zo snel mogelijk op zoek naar een ander verzorg paardje....Je bent 10 jaar en hebt je hele leven nog voor je! Niet te geloven dat de eigenaar jou dit laat oplossen zonder zijn/ haar hulp!

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:34

dat met het halster zal denk ik wel werken, en wat aerdenhout1 zegt ga een ander paardje zoeken, die wel braaf is bij jou ook, hij wilt dan wel de baas over jou zijn. ik weet ook niet of je hem in zn ogen aan kijkt, maar ik weet niet of het zo is maar ik heb gehoord dat hij/zij je dan als bedrijging aan zien..

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:59

Het probleem komt mij bekent voor. Heb zelf ook een shet die door meisjes wordt verzorgd en bereden.
De pony heeft hen al verscheidene keren aangevallen. Bij mij doet ze het nooit.
Ik denk dat het een verschil in rangorde is...oftewel wie is de baas "jij of ik".
Als de pony eenmaal door heeft dat ze met dreigen haar zin krijgt zal het gedrag zich herhalen.
Het klopt dat je sterker over moet komen dan je pony. En dat is best moeilijk als je eigenlijk bang bent.
Dus ik zou een (vrij lange zweep, eventueel longeerzweep) meenemen en als ze aanvalt er gelijk mee dreigen of als ze doorgaat een tik verkopen.
Eventueel roep je streng: "denk er om!" of zoiets. Als ze eenmaal begrijpt dat jullie de baas zijn zal het wel over gaan, de nieuwe rangorde is dan bepaald.
Als het allemaal niet lukt zou ik als ik jou was op zoek gaan naar een lievere, minder dominante pony! ;)

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 19:02

-

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:35

Meis..ga naar de eigenaar en vertel dat hij je aanvalt..wil hij je niet helpen stop dan met het verzorgen van deze hengst voor er ongelukken gebeuren!
Zeker een hengst heeft een ervaren verzorger nodig.
Nogmaals ongelovelijk dat hij je zo maar alleen laat met zo'n paard!

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 07:25

-

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 07:30

Hoe oud is hij?

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 07:41

Zou idd naar een andere verzorg pony op zoek gaan. Dit is duidelijk niets voor jou! Ik ben het met manubres eens! Dit heeft te maken met de rangorde.. blijkbaar heb je niet duidelijk laten merken dat jij de baas bent. Ponies onder elkaar bepalen dat ook, en dat gaat er soms hard aan toe. Als dit eenmaal bepaalt is, is het goed. Het zou beter zijn als je een wat lievere pony zou verzorgen. Succes! ;)