Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Roxx schreef:Dat vind ik ook niet kunnen, 8-jarigen meesturen als schrijver. Daar had ik echt wat van gezegd tegen de organisatie.
.
Babel schreef:Het is inderdaad jammer als je een leeg protocol krijgt en ik begrijp de reden ervan ook niet. Die schrijver zit er toch niet voor niets lijkt me.
Soms krijg je inderdaad commentaar waar je niets mee kunt, zoals bijvoorbeeld "verkeerde galop". Dat is niet iets waar je veel mee kunt, maar dat hoort er wel bij te staan. Maar daar naast vind ik het inderdaad ook fijn als er andere dingen bij staan waar je wel wat mee kunt.
Babel schreef:Ja en ik ben dat wel met de KNHS eens! Er zijn zoveel wegen naar Rome, het is niet aan de jury om dat uit te leggen en de juiste weg voor je te kiezen. Een jury kan zeggen dat een paard in middenstap bijvoorbeeld ruimer moet, maar op welke manier je dat moet bereiken, daar werk je met je instructrice aan.
Punt is dat een jury bij bijvoorbeeld een 5 voor de middenstap wel moet aangeven wat er dan precies verbeterd moet worden.
ambre schreef:Op de cursus wordt ons geleerd de cijfers 5,6 en 7 zo veel mogelijk van commentaar te voorzien.
Bij een 4 of een 8 weet je meestal wel dat het slecht of goed ging,maar bij een 6 is het veel belangrijker om te weten hoe je er een 7 van kan maken.
Jammer dus dat er zo weinig geschreven wordt.Bij de subtop kom je dit echt niet tegen,altijd veel commentaar en een samenvattend commentaar onderaan.
Ik ga ook proberen om dit iedere keer zo te doen,opbouwend en motiverend.Dat is de taak van de jury!
) en probeer onderaan bijna altijd een kort stukje te zetten om iedere proef een positieve boost mee te geven.