Wat is veiliger in trailer, halstertouwen of trailerbanden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Wat is veiliger in trailer, halstertouwen of trailerbanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 16:43

Wist ze niet anders te noemen :Y)

Ik wil in mn trailer graag touwen hangen zodat ik niet steeds die touwen op maat hoef te maken.

Maar vind het wel belangrijk dat het veilig is en snel los te snijden is bij geval van nood.

Wat is veiliger, 2 niet te dikke halstertouwen met paniek sluiting?

Of van die trailer banden (nylon?) met paniek sluitingen?

_KellyAV

Re: Wat is veiliger in trailer, halstertouwen of trailerbanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:15

ik denk dat trailer banden veiliger zijn. Die van mijn trekt werkelijk alles los dus ik krijg er ook 1. Maar bedoel je dan zon ketting met van dat tuinslang erom? (om het zo maar even te noemen)
en indd met paniek sluitingen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:41

Het snelste is volgens mij, heel ouderwets en heel lelijk maar wel veilig: strotouwtje met haken eraan.

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:56

Ik zou sowieso niks met ketting doen, dus ook niet een ketting met tuinslang erom heen. Deze kun je nooit los snijden in geval van nood.
Dan de panieksluiting, hierover zijn de meningen verdeeld, maar ook panieksluitingen werken niet altijd even perfect. Ook ik heb gezien dat je deze gewoon niet los krijgt wanneer er zoveel spanning op staat.. Tja en wat je moet je dan?
Ik persoonijk vind een halstertouw (Dus touw en halster zitten aan elkaar vast) het meest veilig, je snijdt deze zo door wanneer er spanning op staat. In mijn profiel staat een foto, hier heeft mijn Tinker hem om. Deze halstertouwen komen uit Brazilië, maar zijn ook makkelijk zelf te maken. Wij gebruiken ze overal voor, naar de wei in de trailer etc etc.

Anders gewoon een makkelijk doorsnijbaar touw op maat neerhangen in de trailer, zodat je hem dus daar alleen maar aan vast hoeft te klikken. Vind dat strotouw idee wat Urie'lle schrijft ook erg simpel en veilig. ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:57

wij hebben van die rubber dingen met paniekhaak. die kunnen dik 2 meter uitrekken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 18:00

nee geen ketting met rubber er om.

Gewoon simpel wat makkelijk door te snijden is wanneer het nodig is.

Mijn vraag wat is sneller door zo'n echte trailer ban (beetje bilkoort idee) of een halster touw?

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:36

Ligt aan het materiaal.Dat materiaal wat ook voor dekens word gebruikt is vrij stroef. Denk dat een halstertouw sneller door gesneden is. ;)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:15

ik heb een elastieke trailerband, met panieksluiting, ik vind dat het fijnste

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:25

Ik heb van die trailerbanden (nylon) met panieksluiting. Inmiddels rij ik 2 jaar met deze trailer. Bij het vervoeren van mijn 3 jarige hengst heeft hij het voor elkaar gekregen om beide trailerbanden los te krijgen en achterstevoren in de trailer te komen. Halster en trailerbanden waren nog volledig intact en hij zelf had een klein wondje.
Ik gebruik de trailerbanden niet meer samen maar nu altijd een en aan de andere kant een halstertouw.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:09

Ik heb er twee kettingen inhangen, maar die gebruik ik eigenlijk niet. Ik zet hem liever vast aan een trailerlijn (elastiek met paniekhaak aan) Als ze een keer schrikken hebben ze minder het idee dat ze "vast" zitten.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:13

Ik heb nylon trailerbanden. niet rekbaar en met paniekhaak. Ze bevallen me goed. Maar halstertouwen zullen het ook goed doen toch?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:17

Gewone halstertouwen met veiligheidsknoop vast en niet te dik (makkelijker door te snijden in geval van nood)

Uiteraard heb ik dus ook altijd een scherp mes op zak als ik met de trailer op pad ga. Anders heb je nog niks om het mee door te snijden....

JustEnjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:18

Ik heb er twee elastieke trailerbanden met panieksluiting. Kunnen ver uitrekken en zijn erg fijn.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 21:49

ik heb voor de normale nylon banden gekozen. Elastiek vond ik geen prettig idee omdat ze dan tever de andere kant op kan kijken dan komt ze met der hoofd voor de voorstang.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:22

Ene kant ketting met plastic en een panieksluiting en aan de andere kant het eigen halstertouw.
Mocht de ketting af zijn dan koop ik een rubberen met een panieksluiting.