Veel mensen opperden toen vakantie.
Inmiddels is mijn eerste operatie geweest (5 weken geleden) en de 2e is morgen.
Jim heeft weinig gedaan in die 5 weken. Een vriendin van me rijdt hem af en toe en na 2 weken kon ik hem weer longeren.
In de 1e 2 weken ben ik wel geweest, maar kon niet meer dan poetsen en een beetje spelen.
Ik wilde hem verder gewoon vakantie geven. Even bijkomen van de drukke tijd die we hebben gehad.
Jim is 5, dus dat kon geen kwaad dacht ik.
Nu na 5 weken is hij het ontzettend vervelend. Hij komt duidelijk aandacht te kort.
Is drammerig, is ontzettend gefocust op zijn maatje (shetlander) en heeft verlatingsangst. Hij heeft inmiddels ook door dat ik nog niet 100% mobiel ben en maakt daar gruwelijk misbruik van (omver duwen, omver lopen, hangen met poetsen, drammen, druk doen).
Het is geen makkelijk paard. Dominant, veel zijn zin gekregen, eigenaren/ruiters die hem niet aankonden.
Ook ik heb een flinke strijd moeten leveren tot hij zich normaal gedroeg.
Maar nu ik dus wat minder met hem bezig kan zijn valt hij weer compleet in zijn oude gedrag.
Zodra ik weer normaal kan functioneren (verwachting over een week of 6) gaat hij in heropvoedingskamp.
Maar wat in de tussentijd? Het wordt van kwaad tot erger.
Een bijrijder is geen optie, want ik vertrouw hem momenteel echt niet.
Hij staat nu overigens 24/7 buiten, dus gebrek aan beweging kan het niet zijn.
Drukte van voer ook niet, hij krijgt hooi en staat op de wei, waar ze elke dag een strook van een meter x 20m vers gras bijkrijgen.
Vriendin rijdt hem een aantal keer, zodat hij zijn ei kwijt kan en ik ga hem ook z.s.m. weer aan de longe doen.
Maar ik kan gewoon niet elke dag iets met hem doen in de komende 6 weken.
Ik vrees dat het gewoon uitzingen wordt en dat hij het er maar mee moet doen.
Maar als iemand tips heeft zijn ze van harte welkom!

). Daar was natuurlijk snel misbruik van gemaakt