Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moet ik nog steeds regelen
Cinnepin schreef:als paarden eigenaar ben jij idd aansprakelijk als je paard letsel bij iemand anders aanbrengt
Als eigenaar van p[aard ben je niet aansprakelijk als deze elders gestald staat en uitbreekt of iets en schade toebrengt, dan is eigenaar van terrein aansprakelijk ( dit heb ik uit laten zoeken )
absque_dubio schreef:Dat ga ik mooi onthouden voor de volgende keer.![]()
Kregen boze mensen over ons heen omdat onze shets gelijk de eerste dag door het draad waren gegaan en bij een andere shet de deken had gesloopt. Maar is dus eigenlijk de fout van de staleigenaar, en die had t moeten regelen begrijp ik hieruit..

marieminime schreef:stel: als ik een verzorgster heb voor mn pony, en die trapt of bijt haar, of ze valt er vanaf rijden tijdens het rijden en ze houd letstel of krijgt letstel, ben ik verandwoordelijk want het is mijn pony.
maar als zij van te voren hebben getekend dat alles geheel op eigen risico is en zich er bewust van zijn dat je met een levend dier omgaat met een eigen wil.... en er gebeurd iets, ben ik dan alsnog aansprakelijk ondanks een getekend contract wat door beiden partijen overeen is gekomen en getekend door mij, ouder dan achtien jaar en ouders van eventuele verzorgster?
Cinnepin schreef:absque_dubio schreef:Dat ga ik mooi onthouden voor de volgende keer.![]()
Kregen boze mensen over ons heen omdat onze shets gelijk de eerste dag door het draad waren gegaan en bij een andere shet de deken had gesloopt. Maar is dus eigenlijk de fout van de staleigenaar, en die had t moeten regelen begrijp ik hieruit..
Dit is idd de aansprakelijkheid van de eigenaar van het terrein
Als jouw paard uitbreekt van het terrein van een ander is het dus gezien de nalatigheid van pensionhouder ( of het nou wel of niet echte nalatigheid is speelt geen rol ).
Maar maakt ie b.v een kruiwagen kapot op het terrein ben je wel zelf aansprakelijk geloof ik
Mist schreef:voor sommige situaties geldt dat je altijd aansprakelijk bent zoals:
- een werkgever voor zijn werknemer
- ouders voor kinderen
- en eigenaren voor dieren
dit heet risico aansprakelijkheid en dat kun je niet met een contract afwenden. Ik zou de verz. maatschappij wel inlichten dat je van plan bent een ander op je paard te laten rijden.