Leren rijlaarzen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_dv

Leren rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 13:18

Hey bokkers!
Alvast bedankt voor het opene van mijn toppic :-)

Ik wil al heel lang en heel graag leren rijlaarzen, maar meestal zijn ze me veel te duur! ( ik moet alles zelf betalen voor mij en de benodigdheden voor de paarden)
Nu heb ik een aantrekkelijke advertentie gezien en ik vraag me af wie deze rijlaarzen ook heeft en of je er dan content van bent. Ik rij nu met rubberen rijlaarzen en ik vraag me af of leren rijlaarzen dan nog meer steun geven aan je benen?
Er staat nog geen merk bij dus bij deze de link: http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... nieuw.html

Heb jij ook deze rijlaarzen en wat vind je ervan?

TLNLSDB

Re: Leren rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:25

Ik zou pers. zelf iets langer sparen voor een wat betere laars..
voor 80 euro meer heb je al een iets wat betere kwaliteit..
ik denk dat het belangrijk is dat je laars goed aansluit en bij joun beenvorm past...daarom zou ik geen goedkope versie halen maar even doorsparen want uiteindelijk kun je maar beter in 1x de goeie halen...ik weet niet hoe oud je bent en je schoenmaat...maar als je echt nog gaat groeien en het al zelf moet betalen..dan zou ik even wachten tot je voeten zo ong zijn uitgegroeid...anders heb je ze miss een jaar aan en dan kan je alweer nieuwe kopen...en als ik dan een keus had had ik gewoon een laars helemaal op maat laten maken..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:27

ik heb nog wel een paar laarzen te koop, ik weet niet wat je maat is?

Lien_dv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 13:47

Tesz_2208 schreef:
Ik zou pers. zelf iets langer sparen voor een wat betere laars..
voor 80 euro meer heb je al een iets wat betere kwaliteit..
ik denk dat het belangrijk is dat je laars goed aansluit en bij joun beenvorm past...daarom zou ik geen goedkope versie halen maar even doorsparen want uiteindelijk kun je maar beter in 1x de goeie halen...ik weet niet hoe oud je bent en je schoenmaat...maar als je echt nog gaat groeien en het al zelf moet betalen..dan zou ik even wachten tot je voeten zo ong zijn uitgegroeid...anders heb je ze miss een jaar aan en dan kan je alweer nieuwe kopen...en als ik dan een keus had had ik gewoon een laars helemaal op maat laten maken..

ja ik weet het niet goed, ik rij nu al meer dan 2 jaar met dezelfde rubberen rijlaarzen en ik denk niet dat mijn voeten nog veel maten groter worden :p

Lien_dv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 13:47

randie schreef:
ik heb nog wel een paar laarzen te koop, ik weet niet wat je maat is?

ik heb normaal maat 38 maar dat verschilt wel soms.

Lien_dv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 13:51

ik ben ook niet echt opzoek naar rijlaarzen die heel duur zijn en daardoor ook een super goeie kwaliteit hebben omdat ikzelf maar soms 1x om de 2 maanden een wedstrijdje doe dus is het niet percé voor wedstrijden maar gewoon voor het trainen.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:55

Hoe oud ben je? want het kan zijn dat je de afgelopen 2 jaar niet veel bent gegroeid maar binnekort wel een groeispurt krijgt. Ik persoonlijk vind leren laarzen fijner om meen te rijden dan rubberen. ik gebruik voor de training korte leren botjes met chaps en op wedstrijd mijn leren laarzen zodat ze mooi blijve. ik weet niet vanwaar je bent maar ik heb mijn leren laarzen aan de helft van de prijs kunen kopen op de tentenverkoop van de AVS-shop in vorselaar

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:57

Ik vind leren laarzen ook veel fijner als rubber. Als je geen groot budget hebt, kan je altijd kijken naar tweedehands laarzen? Soms kan je al een mooi stel petrie's voor 50 euro krijgen, maar je moet het wel willen natuurlijk.

Lien_dv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 14:37

Tosca2 schreef:
Hoe oud ben je? want het kan zijn dat je de afgelopen 2 jaar niet veel bent gegroeid maar binnekort wel een groeispurt krijgt. Ik persoonlijk vind leren laarzen fijner om meen te rijden dan rubberen. ik gebruik voor de training korte leren botjes met chaps en op wedstrijd mijn leren laarzen zodat ze mooi blijve. ik weet niet vanwaar je bent maar ik heb mijn leren laarzen aan de helft van de prijs kunen kopen op de tentenverkoop van de AVS-shop in vorselaar

Ik ben 17 jaar, en ik woon in België in Oost-vlaanderen.

Lien_dv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 14:38

Mijn max bedrag dat ik wil uitgeven is 150 euro omdat ik dus ook niet erlke week op wedstrijd ga maar wel lang doe met een paar rijlaarzen

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:41

Je kan beter meer er aan uitgeven, dan heb je ook veel langer plezier, zeker als je ze netjes onderhoud. Ik neem aan dat je wel in de standaard maten valt, ik weet niet of ze in België Petrie verkopen anders zou ik daarvoor kiezen, fijn merk en gaan lang mee. Die heb je hier in NL voor 200 euro.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:42

dan houdt het op ik heb nl een maat 36 staan :) had je voor 70 euro mogen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:47

www.divoza.nl heb je de mondoni plain...
Die heb ik ook, erg fijne laarzen zijn het :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:34

[PP] >> [RUI]

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:41

Joyce081084

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:49

Ik heb zelf sinds kort ook lederen rijlaarzen met een zachte voering erin:) Met het inlopen wel wat blaren gehad maar nu zitten ze als gegoten! Ik heb ze in een winkel gekocht, nieuw voor +/- 80 euro.
Als je wilt kan ik het merk wel even voor je opzoeken, misschien kun je ze via een webwinkel oid ook wel bestellen:)

Lien_dv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 13:06

Joyce081084 schreef:
Ik heb zelf sinds kort ook lederen rijlaarzen met een zachte voering erin:) Met het inlopen wel wat blaren gehad maar nu zitten ze als gegoten! Ik heb ze in een winkel gekocht, nieuw voor +/- 80 euro.
Als je wilt kan ik het merk wel even voor je opzoeken, misschien kun je ze via een webwinkel oid ook wel bestellen:)

hey,
Zou je mss even een merk kunnen opzoeken, dan kan ik al eens kijken en mss heb ik dan al goede laarzen gevonden :-)

Krienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:06

Het zal wel niet super kwaliteit zijn, maar vaak rijden die wel het lekkerst :) Ik had die Harry's Horse Deluxe laarzen, en die reden echt héérlijk, waren ook maar iets van 90euro ofzo :)

Joyce081084

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:35

Lien_dv schreef:
Joyce081084 schreef:

hey,
Zou je mss even een merk kunnen opzoeken, dan kan ik al eens kijken en mss heb ik dan al goede laarzen gevonden :-)

Het merk is HKM

Joyce081084

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:41

Krienie schreef:
Het zal wel niet super kwaliteit zijn, maar vaak rijden die wel het lekkerst :) Ik had die Harry's Horse Deluxe laarzen, en die reden echt héérlijk, waren ook maar iets van 90euro ofzo :)

Ze zitten idd heerlijk! lekker soepel leder en betaalbaar.
En de kwaliteit van de laarzen die ik heb ik prima, waterdicht, de rits en sluiting is goed en de zool blijft ook gewoon goed.
Ik denk als je ze heel intensief draagt dag in dag uit... dat je dan idd beter voor een kwalitatief betere en duurdere laars kunt gaan maar voor een aantal keren per week er mee rijden voldoen ze prima ;)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:44

Joyce081084 schreef:
Lien_dv schreef:

hey,

Het merk is HKM

Is dat die met een veter en rits? Dat is Equileather, oftewel nep leer heb ze gehad en hebben heb nog geen half jaar uitgehouden of er kwamen gaten in.

Joyce081084

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:51

Niezzz schreef:
Joyce081084 schreef:

Het merk is HKM

Is dat die met een veter en rits? Dat is Equileather, oftewel nep leer heb ze gehad en hebben heb nog geen half jaar uitgehouden of er kwamen gaten in.

Nee, er zit geen veter in en dit is een laars van echt leder ;)

Lien_dv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 13:52

Wel daarom wil ik net geen al te dure kopen omdat het niet voor elke dag in en uit te dragen is .

Joyce081084

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:53

Joyce081084

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:53

Lien_dv schreef:
Wel daarom wil ik net geen al te dure kopen omdat het niet voor elke dag in en uit te dragen is .

Precies... dat is ook de reden waarom ik deze heb gekocht:)