Ford Mondeo voor de trailer, kan dat??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noa_M

Ford Mondeo voor de trailer, kan dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 18:00

Hallo,

We zitten erover te denken om een nieuwe auto aan te schaffen. Nu wil ik er natuurlijk graag een waar een trailer achter kan :D
Nu kwamen we uit op een Ford mondeo.
Ford Mondeo 2.0 16V 107KW WAGON
Carrosserie: Wagon
Brandstof: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld
Gewicht: 1.396 kg
Motor: 1.999 cc, 145 pk (107 kW)

Nu ben ik niet zo heel erg thuis in auto's. En begin me nu pas een beetje te verdiepen in de auto-trailer combinatie. Maar weet iemand of deze een trailer kan trekken? Doet deze dat veilig? (heb al wel eens in een auto gezeten, die helemaal terugkwam in tempo zogauw het paard niet helemaal stil stond. Doodeng en daar wil ik mijn paard echt nooit meer in hebben!)
Of heeft iemand ervaring met deze auto voor een trailer?
Ik wil nog mijn BE rijbewijs halen.

Bedankt! Groetjes Marthe

daantje5979

Re: Ford Mondeo voor de trailer, kan dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:04

Het ligt er maar net aan hoeveel je trailer weegt. Onze trailer heeft een maximum laadvermogen (incl. trailer) van 1300 kg. Dus dat kan deze auto wel hebben. Vaak staat er ook bij wat het trekvermogen van de auto is, en dat is volgens mij bij deze auto ook hoger dan het gewicht.
Ik ben evt. ook op zoek naar een mondeo, om onze trailer mee te trekken, dus denk wel dat dat kan :D

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 18:05

Het trekvermogen van deze auto was volgens mij 1500.... (of mss net iets meer.. 1525?)
Ik wil er dan een 1.5 paards trailer achter hangen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:10

De Mondeo die jij beschrijft heeft een goed krachtige motor. Die auto zou het dus prima moeten kunnen doen.

Moderne trailers zijn zwaarder dan 1.300kg, reken eerder op 1.600kg.

Dus als je toch nog de auto moet gaan kopen, is het handig om nog even verder te kijken. Auto's als de Audi A4 en de Volvo S60 zijn niet zo duur als ze klinken en dan heb je een veel betere auto voor zowel met als zonder trialer.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:15

Wij hebben een Ford Mondeo voor de trailer, en ik ken nog iemand die dat heeft. Er kan misschien nog wel wat verschil zitten in de types. Let goed op, want een Ford Mondeo zit op het randje van wat nog net wel/niet kan.

Als het goed is kun je in de gegevens van je auto terugvinden wat hij mag trekken, en op de trailer staat hoe zwaar die is (op het metalen plaatje op de vooras).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:01

Ik ga met Dees mee; als je toch op zoek gaat, neem dan een auto die het gewoon met z'n vingers in z'n neus kan trekken, in plaats van zo'n "cheapest-of-the-list". Zoek op z'n minst even verder voor de veel krachtigere 6 cilinder-versie, maar denk inderdaad eerder in de richting van Audi, Volvo, Saab en zelfs Mercedes!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:40

wij hebben paar lease auto`s geleden ook een ford mondeo gehad en dit was een 1800 motor en mocht 1500 kg trekken
mijn trailer lag er super achter.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:49