Trailer vraagje: Panieksluitingen!!!! Help...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara21

Trailer vraagje: Panieksluitingen!!!! Help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 15:20

Ik zit met het volgende "probleem":

Ik heb sinds december 2009 mijn eigen trailer gekocht..
Het is een Waco 1,5 paardstrailer uit 1993..
De trailer is voor zijn leeftijd in een hele goede staat (nieuwe vloer in 2008 enz), alleen op deze trailer zitten dus geen panieksluitingen aan de voorstang..
Aangezien ik dat dus wel erop zou willen hebben was mijn vraag dus of iemand hier ervaring mee heeft en of iemand van jullie weet waar ik dat zou kunnen laten doen..
En of het uberhaut eigenlijk wel kan.. :o
Heb al op internet gekeken maar kom er niet echt verder mee..

Alle tips zijn welkom!!!! :D

Groetjes

PS: Ohja nog even wat anders, ik hoor regelmatig bij ons op stal dat als je paard "vervelend" is in de trailer hem onderlangs vast moet zetten in plaats van bovenlangs..(touw of elastiek bedoel ik dan)
Ik weet eigenlijk niet beter dat het bovenlangs moet...
Wat is het nou eigenlijk???

cissy

Re: Trailer vraagje: Panieksluitingen!!!! Help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:43

Panieksluitingen zijn er gewoon op te zetten, kun je kopen bij elke trailerdealer/reparateur die losse onderdelen verkoopt.

Als je paard vervelend is op de trailer moet je onderzoeken waarom hij vervelend is en m niet zomaar strakker vastzetten want dat is wat onderlangs vastzetten vaak doet.
Je zou m ook aan twee kanten kunnen vastzetten zodat ie minder met zn hoofd heen en weer kan.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 15:48

cissy schreef:
Panieksluitingen zijn er gewoon op te zetten, kun je kopen bij elke trailerdealer/reparateur die losse onderdelen verkoopt.

Als je paard vervelend is op de trailer moet je onderzoeken waarom hij vervelend is en m niet zomaar strakker vastzetten want dat is wat onderlangs vastzetten vaak doet.
Je zou m ook aan twee kanten kunnen vastzetten zodat ie minder met zn hoofd heen en weer kan.

Zijn die panieksluitingen op elke trailer erop te zetten dan??
Bij mijn voorstang zitten zeg maar nog kleine uiteinde die weer in een andere buis (langs de wand) zitten..

Mijn paard is absoluut niet vervelend in de trailer hoor maar wil het erop op hebben voor alle zekerheid!!
Ik was ook niet van plan om hem onderlangs vast te zetten maar snapte het nut daar niet zo van.. ;)
En weet U een dealer in de omgeving Utrecht??

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:49

jij bedoelt de panieksluitingen waar je je paard mee vastzet, denk ik cissy. (deze: http://www.paardendrogist.nl/data/produ ... 551-05.jpg)

volgens mij bedoelt TS de panieksluiting van de stang zelf. die knoppen aan de buitenkant van de trailer waarmee je de stang kunt "releasen" als je paard er bijv. overheen hangt of wat dan ook.
ik zou het bij een trailerhandelaar navragen of het mogelijk is en wat het kost. ik denk niet dat je het maakt voor 500 euro overigens.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 15:55

frankiej schreef:
jij bedoelt de panieksluitingen waar je je paard mee vastzet, denk ik cissy. (deze: http://www.paardendrogist.nl/data/produ ... 551-05.jpg)

volgens mij bedoelt TS de panieksluiting van de stang zelf. die knoppen aan de buitenkant van de trailer waarmee je de stang kunt "releasen" als je paard er bijv. overheen hangt of wat dan ook.
ik zou het bij een trailerhandelaar navragen of het mogelijk is en wat het kost. ik denk niet dat je het maakt voor 500 euro overigens.

Ja die bedoel ik inderdaad frankiej...
Zozeer niet die knoppen aan de buitenkant zoals de nieuwe trailers (kan wel) maar die atec trailers hebben van die "dunne pinnen" waarmee ze vast zitten..
Die trek je er dan uit en dan gaat de stang ook los..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:27

nee, die panieksluitingen aan halstertouwen etc bedoel ik niet, ik weet heus wel wat de ts bedoelt, maar dan zullen ook de stangen aangepast moeten worden... dus toch naar die trailerdealer en vragen...
In Montfoort zit een grote trailerhandelaar vd Horst

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:34

panieksluitingen maar ook degene die in de trailer zitten zijn bij een Welkoop en Boerenbond winkel gewoon te koop.