liess1 schreef:ik denk dat dit wettelijk niet toegestaan is omdat je wel bewijs moet hebben, en ik ben het met ikke..eens..als eigenaar heb je zelf de verantwoordelijkheid voor je dier,een paard die niet meer geschikt is als rijpaard en je wilt er het beste voor kan je niet zomaar in de handel gooien en denken dat hij dan een goed leven krijgt,zo is het helaas NIET...
Das dus het probleem, je denkt een goed tehuis voor je paard gevonden te hebben, maar blijkt niet zo te zijn. Of het nieuwe tehuis zit in een andere situatie na een paar jaar en verkoopt het dier net aan de verkeerde (en ja, helaas zijn die verkeerde er veel te veel)
Ben het wel eens dat je beter het dier (om dit leed voor te zijn) naar de slacht kan brengen. Maar, geloof mij. Dat is echt heeeeel moeilijk voor een eigenaar, zeker als het dier niet lijdt aan pijn oid als er rekening gehouden wordt met eventuele beperkingen.
Ja, en een tamelijk gezond (niemand en dus ook paarden niet zijn 100% perfect) in laten slapen is het ook niet toch?
Je zou inderdaad door kl.... bijna wel moeten om je dier voor eventueel leed te beschermen.