Zomervakantie naar Recrpark Elfenmeer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Unicorn07

Zomervakantie naar Recrpark Elfenmeer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 16:52

Hoi,

Zijn er toevallig nog meer mensen die komende zomer naar recreatiepark Elfenmeer gaan in Herkenbosch? Wij gaan van 23 juli tot 6 augustus, twee weken dus. Onze paarden stallen we in die periode bij Rijstal Venhof naast het park. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen gaan in die periode of ergens daar in de buurt zijn in die weken. Lijkt me wel grappig! Wij zijn zelf nog nooit met de paarden in die omgeving geweest, maar het lijkt me erg mooi!

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:10

Ik woon daar 15 minuten te paard vanaf. Ken er redelijk goed de weg.Is lekker rijden daar.
Ga ook naar het ven, kijk even naar de foto in mijn profiel, daar kun je samen zwemmen.
Is op 5 minuten afstand van venhof, te paard..
Veel plezier

Unicorn07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 15:57

Hoi,

Dat lijkt me ook gaaf, dat ven! Hebben weleens in de plassen gestampt met onze paardjes, tenminste de Haf dan, die vindt dat geweldig, lekker spetteren met modder! T andere paard vindt water soms wel eng, dus dat zal misschien wat meer overredingskracht kosten..maar als t warm is en de Haf gaat voor zal ze na wat aanmoediging wel gaan denk ik. Het is zeker wel verstandig om een kaart van het gebied te kopen als je buiten gaat rijden?
Wat heerlijk lijkt me dat om daar in de buurt te wonen, wij moeten altijd met de trailer weg als we echt buiten willen rijden (rondje door het dorp is ook leuk, maar natuurlijk niet te vergelijken met het bos).

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:23

Hey, ja, ik ben ook heel gelukkig in dat gebied te wonen. :D
Je zou idd een kaart kunnen kopen voor dat gebied, bij vvv kantoor ofzo?
Ik heb er geen. Mijn paardje heeft een geintegreerde TomTom. :Y) Vandaag bij was ik een stukje Duitsland gaan doen; ik wist op een soort van T-splitsing niet meer of ik naar rechts of links moest. Ikzelf neigde naar rechts, maar wist het niet zeker. Ik laat dan mijn paardje kiezen, die ging naar links. Na een 500 M herkende ik de route weer. Zo grappig *D
Je zult je er niet vervelen, kunt daar dááágen rijden. Heerlijk.

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:28

Oja, neem voldoende anti-dazen/vliegen spul mee!!

Unicorn07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 16:02

Bedankt. Ja, meestal hebben paarden wel een ingebouwde TomTom. Maar ze kunnen ook weleens de kortste route nemen, maar dat je bv ergens niet door kunt. En wij zijn er natuurlijk helemaal niet bekend. Ben zelf al niet zo'n wonder qua richtinggevoel ;) .

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:11

Ben zelf jaren achter elkaar daar met paard en pony op vakantie geweest. :)
De Venhof zelf verkoopt kaarten met ruiterroutes en anders vraag je aan Martin om advies.
Op die kaarten staan de routes aangegeven en kan je van punt tot punt rijden.
Ik weet zeker dat je een geweldige vakantie zal hebben.
Zwemmen in het Melickerven hoort er bij...geweldig!!
Ik hoop in de toekomst ook weer te kunnen gaan, want krijg nu meteen heimwee!
Veel plezier.

Unicorn07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 17:15

Hey Ywa,

Zo krijg ik nog meer zin in de vakantie. Lijkt me echt heerlijk!!
Bedankt voor je tips, we gaan als we er zijn meteen vragen om de routekaarten!